Smyth Performance G3F - sportowe auto na bazie VW Jetta
Co powiecie na temat auta sportowego na bazie Volkswagen Jetta? A co powiecie na temat auta sportowego na bazie Volkswagen Jetta, wyposażonego w jednostkę napędową Diesla z tego samego modelu? Takim pojazdem jest Smyth Performance G3F.
08.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Co powiecie na temat auta sportowego na bazie Volkswagen Jetta? A co powiecie na temat auta sportowego na bazie Volkswagen Jetta, wyposażonego w jednostkę napędową Diesla z tego samego modelu? Takim pojazdem jest Smyth Performance G3F.
Firma Smyth Performance, powstała jako spółka założona przez Marka Smith (Factory Five Racing) oraz Davea Smith (Smith Performance), to właśnie oni dali drugie życie modelowi Jetta/Bora MK4, produkowanemu w latach 1998-2005. Platforma niemieckiego sedana została odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby nowego projektu, głównie montażu ram i profili pomocniczych, jednak spora ilość części została zachowana, wśród nich również ta najważniejsza.
Jednostka napędowa o zapłonie samoczynnym, czyli R4 1.9 TDI (150KM), została przystosowana do zamontowania centralnie, za plecami kierowcy i pasażera. Dwuosobowe nadwozie wykonano z włókien szklanych, a z samej Jetty, odcięto ponad 450kg. Według konstruktorów, celem projektu jest stworzenie dynamicznego auta sportowego o agresywnej stylistyce, przy zachowaniu rozsądnego apetytu na paliwo.
Pojazd ma rozpędzać się do 225km/h, ile potrzebuje na osiągnięcie prędkości 100km/h ze startu zatrzymanego, nie podano. Oprócz TDI, dostępne będą zestawy przystosowane do jednostek benzynowych R4 1.8 Turbo (150KM) oraz VR6 2.8 (174KM). Niezależnie od motoru, samochód będzie dostępny wyłącznie z przekładnią manualną, przekazującą napęd na tylne koła.
Smyth Performance G3F trafi do sprzedaży jako kit-car, cena zestawu ma wynosić około 10.000 USD, oczywiście nie wliczając w to bazy, czyli VW Jetta/Bora. Montaż całości, zajmie około 100 godzin i nie jest wliczony w cenę.
Źródło: Autoevolution