Smart ForTwo II CDI królem ekonomii

Ostatnio pisaliśmy o Vauxhallu VXR8, który wygrał maraton ekonomii ALD Automotive Shell FuelSave MPG Marathon 2011 w kategorii względnego obniżenia zużycia paliwa. W głównej kategorii bezwzględnego minimum królował jednak Smart ForTwo II CDI.

Smart ForTwo CDI
Smart ForTwo CDI
Rafał Warecki

13.10.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnio pisaliśmy o Vauxhallu VXR8, który wygrał maraton ekonomii ALD Automotive Shell FuelSave MPG Marathon 2011 w kategorii względnego obniżenia zużycia paliwa. W głównej kategorii bezwzględnego minimum królował jednak Smart ForTwo II CDI.

Małe miejskie auto z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 799 cm[sup]3 [/sup]i mocy 54 KM w ciągu dwóch dni pokonało dystans 597 kilometrów, zużywając średnio 2,85 litra oleju napędowego (99,24 mpg) na 100 kilometrów (katalogowo wynik ten to 3,3 litra) i emitując 86 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Samochody Smart ForTwo z silnikami CDI od zawsze były postrzegane jako ekonomiczne i nagradzano je w wielu konkursach. Kierowcy Mick Linford oraz Ella Flynn celowali w magiczną barierę 100 mpg.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)