Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - dzień dobry! [test długodystansowy autokult.pl]
Rozpoczynamy pierwszy test długodystansowy! Do naszej redakcji trafiła 5-drzwiowa Škoda Citigo. Co kryje w sobie miejski malec, z którym będziemy mieć do czynienia przez najbliższe dwa miesiące?
28.02.2013 | aktual.: 18.04.2023 13:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rozpoczynamy pierwszy test długodystansowy! Do naszej redakcji trafiła 5-drzwiowa Škoda Citigo. Co kryje w sobie miejski malec, z którym będziemy mieć do czynienia przez najbliższe dwa miesiące?
Jak widzicie, nie jest to zwykła Škoda Citigo. Konfiguracja już na pierwszy rzut oka wydaje się interesująca. Wciąż pachnące nowością wnętrze (zaledwie 235 km przebiegu) zostało dosyć dobrze wyposażone. Nasz testowy egzemplarz to wersja Ambition. Najważniejsze elementy wyposażenia wchodzące w skład tego pakietu to czołowa poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z funkcją ochrony głowy dla przednich foteli, połyskujące obramowanie osłony chłodnicy, ABS, ESP, system wspomagania ruszania pod wzniesienia, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i wiele innych.
Škoda Citigo, która trafiła w nasze ręce, to jednak nie tylko pakiet Ambition. Czeski producent uzbroił to miejskie auto w dosyć bogate wyposażenie dodatkowe. Poniżej znajdziecie pełną listę opcji wraz z ich cenami:
Wyposażenie | Cena |
Wygląd | |
Lakier Czerń Deep Perłowy | 1400 zł |
Wnętrze Quicksilver | 300 zł |
Tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia | 250 zł |
Obręcze kół ze stopów lekkich Apus 5Jx14" białe z oponami 175/65 R14 | 1800 zł |
Audio i komunikacja | |
Dodatkowe 4 głośniki | 500 zł |
Przygotowanie pod system nawigacji satelitarnej Move&Fun | 130 zł |
Funkcjonalność | |
Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość | 250 zł |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne | 700 zł |
Przednie światła przeciwmgłowe | 800 zł |
Trójramienna kierownica | 200 zł |
Zestaw siatek w kolorze czarnym (2 siatki pionowe) | 250 zł |
Inne | |
Pakiet serwisowy Škoda Life plus do 120 000 km | 1100 zł |
Na koniec najważniejsze – silnik. Nasza Škoda Citigo to mocniejszy z dostępnych wariantów. Pod maską znajduje się litrowy motor MPI o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 95 Nm. Nieduża jednostka została sprzęgnięta z 5-biegową przekładnią automatyczną. Producent zapowiada średnie spalanie w mieście na poziomie 5,5 l/100 km, a poza miastem 4,0 l/100 km. Ta wersja Škody Citigo przyspiesza do 100 km/h w 13,9 s. Oczywiście nie omieszkamy zweryfikować osiągów testowego egzemplarza.
Już wkrótce rozpoczniemy cykl cotygodniowych spotkań ze Škodą Citigo. Obiecujemy Wam, że nie będzie nudno. To również Wasza zasługa, ponieważ zrealizujemy dwa spośród wielu podsuniętych przez Was pomysłów na sprawdzenie Citigo. Zwycięzców wraz z najlepszymi tematami ogłosiliśmy już na forum. Dzięki Wam przekonamy się, czy nieduża Škoda nadaje się do zamieszkania. Porównamy też miejskie auto z jego największą konkurencją – komunikacją miejską.
Więcej o naszej Škodzie Citigo już niebawem. Niecierpliwych zapraszamy do odwiedzenia forum Autokult.pl, na którym w temacie Ask Me Anything możecie zadawać pytania dotyczące naszego testowego egzemplarza.
Testowany egzemplarz: | Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition |
Silnik i napęd | |
Układ i doładowanie: | R3 |
Rodzaj paliwa: | Benzyna |
Ustawienie: | Poprzecznie |
Rozrząd: | DOHC 12V |
Objętość skokowa: | 999 cm3 |
Stopień sprężania: | 10,5 |
Moc maksymalna: | 75 KM przy 6300 rpm |
Moment maksymalny: | 95 Nm przy 3000 rpm |
Objętościowy wskaźnik mocy: | 75 KM/l |
Skrzynia biegów: | 5-stopniowa, automatyczna |
Typ napędu: | Przedni (FWD) |
Hamulce przednie: | Tarczowe, wentylowane |
Hamulce tylne: | Bębnowe |
Zawieszenie przednie: | Kolumna MacPhersona, stabilizator |
Zawieszenie tylne: | Belka skrętna |
Układ kierowniczy: | Zębatkowy, wspomagany |
Średnica zawracania: | 9,8 m |
Koła, ogumienie przednie: | 175/65 R14 |
Koła, ogumienie tylne: | 175/65 R14 |
Masy i wymiary | |
Typ nadwozia: | Hatchback |
Liczba drzwi: | 5 |
Współczynnik oporu Cd (Cx): | 0,33 |
Masa własna: | 857 kg |
Stosunek masy do mocy: | 11,4 kg/KM |
Długość: | 3563 mm |
Szerokość: | 1641 mm |
Wysokość: | 1478 mm |
Rozstaw osi: | 2420 mm |
Rozstaw kół przód/tył: | 1428/1424 mm |
Pojemność zbiornika paliwa: | 35 l |
Pojemność bagażnika: | 234-700 l |
Specyfikacja użytkowa | |
Ładowność maksymalna: | 433 kg |
Osiągi | |
Katalogowo: | |
Przyspieszenie 0-100 km/h: | 13,9 s |
Prędkość maksymalna: | 171 km/h |
Zużycie paliwa (miasto): | 5,5 l/100 km |
Zużycie paliwa (trasa): | 4,0 l/100 km |
Zużycie paliwa (mieszane): | 4,5 l/100 km |
Emisja CO2: | 105 g/km |
Test zderzeniowy Euro NCAP: | 5 gwiazdek |
Cena | |
Testowany egzemplarz: | 45 895 zł |
Model od: | 33 915 zł |
Wersja silnikowa od: | 31 790 zł |