TestyŠkodaŠkoda Citigo 1,0 MPI Ambition - dzień dobry! [test długodystansowy autokult.pl]

Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - dzień dobry! [test długodystansowy autokult.pl]

Rozpoczynamy pierwszy test długodystansowy! Do naszej redakcji trafiła 5-drzwiowa Škoda Citigo. Co kryje w sobie miejski malec, z którym będziemy mieć do czynienia przez najbliższe dwa miesiące?

Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - dzień dobry! [test długodystansowy autokult.pl]
Mariusz Zmysłowski

28.02.2013 | aktual.: 18.04.2023 13:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rozpoczynamy pierwszy test długodystansowy! Do naszej redakcji trafiła 5-drzwiowa Škoda Citigo. Co kryje w sobie miejski malec, z którym będziemy mieć do czynienia przez najbliższe dwa miesiące?

Jak widzicie, nie jest to zwykła Škoda Citigo. Konfiguracja już na pierwszy rzut oka wydaje się interesująca. Wciąż pachnące nowością wnętrze (zaledwie 235 km przebiegu) zostało dosyć dobrze wyposażone. Nasz testowy egzemplarz to wersja Ambition. Najważniejsze elementy wyposażenia wchodzące w skład tego pakietu to czołowa poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z funkcją ochrony głowy dla przednich foteli, połyskujące obramowanie osłony chłodnicy, ABS, ESP, system wspomagania ruszania pod wzniesienia, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i wiele innych.

Obraz

Škoda Citigo, która trafiła w nasze ręce, to jednak nie tylko pakiet Ambition. Czeski producent uzbroił to miejskie auto w dosyć bogate wyposażenie dodatkowe. Poniżej znajdziecie pełną listę opcji wraz z ich cenami:

WyposażenieCena
Wygląd
Lakier Czerń Deep Perłowy1400 zł
Wnętrze Quicksilver300 zł
Tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia250 zł
Obręcze kół ze stopów lekkich Apus 5Jx14" białe z oponami 175/65 R141800 zł
Audio i komunikacja
Dodatkowe 4 głośniki500 zł
Przygotowanie pod system nawigacji satelitarnej Move&Fun130 zł
Funkcjonalność
Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość250 zł
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne700 zł
Przednie światła przeciwmgłowe800 zł
Trójramienna kierownica200 zł
Zestaw siatek w kolorze czarnym (2 siatki pionowe)250 zł
Inne
Pakiet serwisowy Škoda Life plus do 120 000 km1100 zł
Obraz

Na koniec najważniejsze – silnik. Nasza Škoda Citigo to mocniejszy z dostępnych wariantów. Pod maską znajduje się litrowy motor MPI o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 95 Nm. Nieduża jednostka została sprzęgnięta z 5-biegową przekładnią automatyczną. Producent zapowiada średnie spalanie w mieście na poziomie 5,5 l/100 km, a poza miastem 4,0 l/100 km. Ta wersja Škody Citigo przyspiesza do 100 km/h w 13,9 s. Oczywiście nie omieszkamy zweryfikować osiągów testowego egzemplarza.

Już wkrótce rozpoczniemy cykl cotygodniowych spotkań ze Škodą Citigo. Obiecujemy Wam, że nie będzie nudno. To również Wasza zasługa, ponieważ zrealizujemy dwa spośród wielu podsuniętych przez Was pomysłów na sprawdzenie Citigo. Zwycięzców wraz z najlepszymi tematami ogłosiliśmy już na forum. Dzięki Wam przekonamy się, czy nieduża Škoda nadaje się do zamieszkania. Porównamy też miejskie auto z jego największą konkurencją – komunikacją miejską.

Obraz

Więcej o naszej Škodzie Citigo już niebawem. Niecierpliwych zapraszamy do odwiedzenia forum Autokult.pl, na którym w temacie Ask Me Anything możecie zadawać pytania dotyczące naszego testowego egzemplarza.

Testowany egzemplarz: Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition
Silnik i napęd
Układ i doładowanie:R3
Rodzaj paliwa:Benzyna
Ustawienie:Poprzecznie
Rozrząd:DOHC 12V
Objętość skokowa:999 cm3
Stopień sprężania:10,5
Moc maksymalna:75 KM przy 6300 rpm
Moment maksymalny:95 Nm przy 3000 rpm
Objętościowy wskaźnik mocy:75 KM/l
Skrzynia biegów:5-stopniowa, automatyczna
Typ napędu:Przedni (FWD)
Hamulce przednie:Tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne:Bębnowe
Zawieszenie przednie:Kolumna MacPhersona, stabilizator
Zawieszenie tylne:Belka skrętna
Układ kierowniczy:Zębatkowy, wspomagany
Średnica zawracania:9,8 m
Koła, ogumienie przednie:175/65 R14
Koła, ogumienie tylne:175/65 R14
Masy i wymiary
Typ nadwozia:Hatchback
Liczba drzwi:5
Współczynnik oporu Cd (Cx):0,33
Masa własna:857 kg
Stosunek masy do mocy:11,4 kg/KM
Długość:3563 mm
Szerokość:1641 mm
Wysokość:1478 mm
Rozstaw osi:2420 mm
Rozstaw kół przód/tył:1428/1424 mm
Pojemność zbiornika paliwa:35 l
Pojemność bagażnika:234-700 l
Specyfikacja użytkowa
Ładowność maksymalna:433 kg
Osiągi
Katalogowo:
Przyspieszenie 0-100 km/h:13,9 s
Prędkość maksymalna:171 km/h
Zużycie paliwa (miasto):5,5 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa):4,0 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane):4,5 l/100 km
Emisja CO2:105 g/km
Test zderzeniowy Euro NCAP:5 gwiazdek
Cena
Testowany egzemplarz:45 895 zł
Model od:33 915 zł
Wersja silnikowa od:31 790 zł
Źródło artykułu:WP Autokult
Škodatesty samochodówtest długodystansowy
Komentarze (0)