SKN Audi Q3 2.0 TFSI quattro Stufe 2 (2013)

Studio SKN poszerzyło swoją ofertę o małego crossovera Audi. Chodzi o model Q3. Prezentowane auto jest wyposażone we wzmocniony benzynowy motor.

SKN Audi Q3 2.0 TFSI quattro Stufe 2 (2013)
Olgierd Lachowski

11.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeden rzut oka wystarczy, żeby w modelu Q3 rozpoznać Audi. Styliści niemieckiej firmy dbają o to, żeby wszystkie modele były w jakimś stopniu do siebie podobne. Ot, taka rodzina. Q3 jest tak podobne do swoich dwóch większych braci, że z pewnością niejedna osoba myli z nim modele Q5 i Q7.

Mały SUV z Ingolstadt ma całkiem sporą listę wariantów układu napędowego. Klienci mogą wybierać spośród benzynowych i wysokoprężnych silników, manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów oraz napędów na przednie koła i quattro. Po bliższym przyjrzeniu się tym wszystkim odmianom zauważa się, że tak naprawdę Audi Q3 ma w ofercie tylko jedną jednostkę benzynową i jednego turbodiesla. To jednak nie problem, bo oba motory oferowane są w dwóch wariantach mocy.

Obraz

Ekipa SKN przedstawiła Q3 z 2-litrowym silnikiem spalającym benzynę. Bazą do przeróbek stała się słabsza, bo 170-konna wersja. Szczyt mocy jest dostępny w zakresie 4300-6200 obr./min. Z kolei maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm rozpina się między 1700 a 4200 obr./min.

Szare Audi Q3 ma manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach i napęd na cztery koła. W seryjnej konfiguracji ważące nieco ponad 1,5 tony auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,20 s i osiąga prędkość 212 km/h.

Tuner proponuje dwa zestawy podnoszące moc. W drugim pakiecie (zwanym Stufe 2) moc jest podnoszona do 223 KM, a moment obrotowy zwiększa się do 378 Nm. W słabszym kicie (Stufe 1) jednostka silnikowa legitymuje się następującymi parametrami: 209 KM i 353 Nm.

Obraz

Ponieważ widoczne na fotografiach Audi ma zastosowany zestaw Stufe 2, to setkę osiąga w 7,10 s, a przestaje rozpędzać się przy 235 km/h. W słabszej odmianie wóz potrzebuje 7,30 s na przyspieszenie do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Za odpowiedni dźwięk silnika odpowiada sportowy układ wylotowy. Ma on konwertery katalityczne i tłumiki o obniżonych oporach wewnętrznych.

Crossover po przeróbkach ma obniżone zawieszenie. Nie jest to rozbudowany zestaw z regulacją, tylko same sportowe sprężyny firmy H&R. Dzięki nim maszyna jest niższa aż o 40 mm z przodu i 15 mm z tyłu. Rzecz jasna takie opuszczenie nadwozia zupełnie pozbawia Q-trójkę własności terenowych, które zresztą od początku nie były specjalnie duże.

Obraz

Ostatnim punktem programu modyfikacji są nowe koła. W widocznym na zdjęciach samochodzie zastosowano 19-calowe felgi o szerokości 8,5", na których znajdują się opony 255/40 R 19. Dostępne są także trzy inne wzory obręczy. Jeden z kompletów ma 19 cali średnicy, zaś pozostałe dwa po 20 cali.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 209 KM (Stufe 1), 223 KM (Stufe 2)
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 105,34 KM/l (Stufe 1), 112,40 KM/l (Stufe 2) (seryjny - 85,69 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 353 Nm (Stufe 1), 378 Nm (Stufe 2)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19
  • Koła tylne: 8,5 x 19
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 255/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,11 kg/KM (Stufe 1), 6,45 kg/KM (Stufe 2) (seryjny - 9,32 kg/KM)
  • Długość: 4385 mm
  • Szerokość: 1831 mm
  • Rozstaw osi: 2603 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,30 s (Stufe 1), 7,10 s (Stufe 2)
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h (Stufe 1), 235 km/h (Stufe 2)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: SKN

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)