Poradniki i mechanikaSilnik Toyoty 1.8 VVT-i (1ZZ-FE) - opinie i typowe usterki

Silnik Toyoty 1.8 VVT‑i (1ZZ-FE) - opinie i typowe usterki

Z Toyotami mamy pewne skojarzenia, a kto miał samochód tej marki, zazwyczaj był zadowolony. Jednak i Japończycy nie uniknęli pewnych wpadek przy konstruowaniu silników. Jedną z większych jest niezwykle popularny silnik 1.8 VVT-i o oznaczeniu 1ZZ-FE. Odpowiadamy, czy warto kupić auto z takim silnikiem.

Silnik 1ZZ-FE
Silnik 1ZZ-FE
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

21.09.2024 | aktual.: 30.09.2024 10:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Silnik 1.8 VVT-i, znany mechanikom i miłośnikom japońskiej techniki jako 1ZZ-FE zadebiutował w 1998 roku w japońskim modelu Toyota Vista, ale w Europie stał się niezwykle popularny dzięki modelom, które Toyota z powodzeniem sprzedawała na Starym Kontynencie. Więcej, był to prawdziwy rozkwit tej marki na wielu rynkach, w tym polskim, gdzie doskonale przyjęły się takie modele jak Corolla Verso, RAV4 II, Avensis II, a także nieźle sprzedające się sportowe modele Celica i MR2.

Silnik ten w Europie był sprzedawany w samochodach mniej więcej do 2008 roku. Na innych rynkach wytrzymał nieco dłużej. U nas zastąpiono rodzinę ZZ silnikami z serii Valvematic.

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.