Seria IS Lexusa na rok 2011 już oficjalnie! [galeria]

Paryski Mondial zbliża się wielkimi krokami, nie dziwi więc fakt wyciekania kolejnych informacji na temat debiutujących tam samochodów. Dzisiaj mamy oficjalne dane o odnowionej serii IS Lexusa; największym szokiem jest wprowadzenie nowej wersji diesla do palety modeli!

Seria IS Lexusa na rok 2011 już oficjalnie! [galeria]
Piotr Mazanek

27.08.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Paryski Mondial zbliża się wielkimi krokami, nie dziwi więc fakt wyciekania kolejnych informacji na temat debiutujących tam samochodów. Dzisiaj mamy oficjalne dane o odnowionej serii IS Lexusa; największym szokiem jest wprowadzenie nowej wersji diesla do palety modeli!

Każdy z odnowionych modeli z prestiżowej serii IS otrzymał paletę podobnych zmian, w skład w których wchodzą: reflektory w technologii LED, odświeżony design wnętrza, do wyboru cała gama różnych kolorów lakieru, nowe obręcze, dopasowanie wszystkich standardów do norm zawartych w Euro5. Według władz Lexusa modele flagowane na rok 2011 mają być najlepszymi wersjami serii IS, jakie do tej pory powstały. Centralną częścią kampanii "IS 2011" jest najlepiej sprzedający się model 200d.

Obraz

IS 200d w wersji na rok 2011 otrzyma silnik diesla o pojemności 2,2 litra, mocy 148 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Sprint do setki zajmuje IS 200d 10,2 sekundy. Jednostka będzie sprzężona z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Ze względu na rygorystyczne normy Euro5 Lexus musiał się także postarać o obniżenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Efektem ekologicznych starań koncernu jest produkcja jedynie 134 g CO2 na każdy kilometr. Według Lexusa z tym zmianami w parze idzie także korzystniejsze zużycie paliwa. Jazda ma być po prostu bardziej ekonomiczna.

W samochodach IS 250 i IS 250C coupe zmieniło się mniej. Nadal źródłem mocy w obu modelach jest silnik spalinowy V6 sprzężony z sześciostopniową skrzynią automatyczną. V6 generuje moc 205 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 252 Nm. Samochód produkuje 194 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr, co wydaje się sporą liczbą. Obecnie jednak spełnione są wszystkie standardy emisji szkodliwych substancji, poprawione zostało też zużycie paliwa. Co ciekawe, Lexus zapowiada, że obniżenie CO2 nie ma żadnego wpływu na odczucia podczas jazdy, które są niezmienne w przypadku nowych i starych modeli.

Sportowe wersje sygnowane logo F-Sport otrzymały pakiet zmian związanych ze stylistyką wnętrza i szkieletu auta. Nowością są między innymi: przedni spoiler osadzony dość głęboko, odświeżony design grilla oraz tylny spoiler współgrający ze światłami stopu. Zmianom podlegają także obręcze o średnicy 18 cali, które mają ciemnosrebrne wykończenie z centralnie umieszczonym czarnym kółkiem inspirowanym bezpośrednio z IS F. W środku na kierowcę czeka jeszcze więcej niespodzianek - sportowa kierownica, nowa gałka przekładni biegów, pedały, obicie siedzeń (skóra i Alcantara), a całość dopełniają tytanowe wkładki upiększające wnętrze samochodu.

Obraz

Co najważniejsze, zmiany poprawiające wygląd i jazdę modeli z serii IS nie wiążą się ze znaczną podwyżką cen. Oto ich zestawienie:

  • IS 200d SE - 24,350 funtów
  • IS 250 SE - 25,260 funtów
  • IS 200d SE-I -  26,610 funtów
  • IS 250 SE-I  - 27,880funtów
  • IS 200d F-Sport -  28,290 funtów
  • IS 250 F-Sport  - 30,485 funtów
  • IS 250 SE-L  - 30,485 funtów
  • IS 250C SE-I  - 35,996 funtów
  • IS 250C SE-L  - 40,941 funtów

Źródło: CarscoopZercustoms

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)