Seat Leon Super Copa i Ibiza SC Trophy - auto emoción na torze
Na tegoroczne spotkanie fanów grupy Volkswagena nad jeziorem Wörthersee w Austrii Seat przygotował dwie torowe maszyny. Seat Leon Super Copa i Ibiza SC Trophy mogą wzbudzać obiecywane przez Hiszpanów emocje.
17.05.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na tegoroczne spotkanie fanów grupy Volkswagena nad jeziorem Wörthersee w Austrii Seat przygotował dwie torowe maszyny. Seat Leon Super Copa i Ibiza SC Trophy mogą wzbudzać obiecywane przez Hiszpanów emocje.
Ciekawszy z prezentowanej dwójki wydaje się doprawiony Leon, który jest krewnym konstrukcji ścigającej się w WTCC. Super Copa zwraca uwagę obniżonym zawieszeniem oraz agresywnym pakietem aerodynamicznym. W oczy rzuca się ogromny dyfuzor i tylne skrzydło.
Pod maską wyścigowego hiszpańskiego Lwa (hiszp. "leon" znaczy 'lew') drzemie ulepszona jednostka znana z jego najmocniejszej cywilnej wersji, czyli Leona Cupry R. Silnik o pojemności 2,0 l generuje równe 300 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Motor współpracuje z 6-biegową skrzynią DSG.
Seat Leon Super Copa nie należy jednak do najtańszych konstrukcji. Jego cena, nie wliczając podatków, została ustalona na poziomie 63 000 euro (ok. 275 000 zł).
Znacznie tańsza jest Ibiza SC Trophy - kosztuje jedynie 31 500 euro (ok. 137 000). Samochód określony jako idealny do amatorskich wyścigów wyposażono w chlubę koncernu Volkswagena, czyli podwójnie doładowaną jednostkę 1,4 TSI sprzężoną z 7-biegową przekładnią DSG. Podobnie jak w cywilnej Ibizie Cupra silnik generuje 180 KM i 250 Nm. Wersja SC Trophy dodaje m.in. zmodyfikowane zawieszenie, układ hamulcowy oraz 18-calowe felgi.
Seat wyposażył oba auta w pomalowane na pomarańczowo klatki bezpieczeństwa. W tym samym odcieniu są też aluminiowe felgi oraz boczne lusterka. To wszystko ładnie komponuje się z szarymi nadwoziami.
Źródło: WCF