Saab wraca! Trwa zbrojenie szwedzkiej fabryki
Ostatnie lata przyniosły upadek marki Saab. Było to bardzo smutne wydarzenie dla wszystkich miłośników motoryzacji, bez względu na zawartość garażu. Dla każdego, kto płakał po Saabie mamy dobre wiadomości. Po wielu perypetiach szwedzka marka wraca do gry.
15.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ostatnie lata przyniosły upadek marki Saab. Było to bardzo smutne wydarzenie dla wszystkich miłośników motoryzacji, bez względu na zawartość garażu. Dla każdego, kto płakał po Saabie mamy dobre wiadomości. Po wielu perypetiach szwedzka marka wraca do gry.
Obecnym właścicielem Saaba jest firma National Electric Vehicles Sweden. Kupiła ona producenta w tarapatach w czerwcu 2012 roku. Na początku 2013 firma podpisała porozumienie z Qingdao Qingo Investment Company, dzięki któremu Saaby miały być produkowane w Chinach. Wciąż jest to możliwe, ale przewiduje się, że obejmie to raczej tylko część wytwarzanych egzemplarzy, bowiem już teraz zbrojona jest fabryka w Szwecji.
Zakłady w Trollhättan od kilku tygodni są przygotowywane do rozpoczęcia produkcji samochodów. Według szwedzkiej gazety Afton Bladet pracę w fabryce do jesieni ma znaleźć około 400 osób. Jakie auto będą produkować? Najprawdopodobniej będzie to model 9-3 w wersji sedan. Bardzo możliwe, że nadwozie zostanie delikatnie odświeżone. Problemem mogą być natomiast jednostki. Wcześniej dostarczał je koncern General Motors. Teraz Saab musi znaleźć nowe źródło. Plotki mówią o turbodoładowanym, benzynowym 1,4 na start.
Ponowne uruchomienie produkcji Saabów nie będzie proste. Firma NEVS stoi przed dużym wyzwaniem, ponieważ nie wszyscy dostawcy, którzy wcześniej zaopatrywali szwedzką firmę w różne części i podzespoły, przetrwali kryzys giganta. Saab pociągnął za sobą na dno kilkadziesiąt mniejszych przedsiębiorstw.
Trzymamy kciuki za powrót Saaba. Mamy nadzieję, że już w przyszłym roku ta marka zawita w naszym dziale z testami.
Źródło: The Motor Report