Rok 2014 udany dla branży motoryzacyjnej w Polsce

Rok 2014 był bardzo owocny dla branży motoryzacyjnej, która odnotowała ponad 12-procentowy wzrost sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych.

Rok 2014 udany dla branży motoryzacyjnej w Polsce
Marcin Łobodziński

09.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W minionym roku sprzedano w Polsce 372 595 samochodów o DMC 3,5 tony, to o 12,2 procenta więcej niż w roku 2013. Najlepszymi miesiącami dla branży były luty, marzec i grudzień. Duży wzrost sprzedaży miał miejsce głównie dzięki zakupom firm. Liczba zakupów indywidualnych wzrosła nieznacznie.

Najpopularniejszymi markami samochodów osobowych są Škoda, Volkswagen, Toyota, Opel, Ford i Renault. Wszystkie te firmy odnotowały kilkunasto-kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w stosunku do roku 2013. Natomiast straciły kolejne na liście marki, czyli Fiat, Peugeot, Kia i Hyundai. Największym wzrostem sprzedaży cieszy się Mazda.

Najpopularniejszymi modelami są Škoda Octavia i Volkswagen Golf, a dalej Opel Astra oraz Toyoty Yaris i Auris. Niesamowitym wzrostem sprzedaży może pochwalić się Nissan Qashqai (+206 %), a także Renault Mégane (+129 %). Z pierwszej dwudziestki spadki odnotowały modele: Toyota Auris, Ford Focus, Škoda Fabia, Hyundai i30 oraz VW Polo.

W grupie aut dostawczych do 3,5 tony niezagrożonym liderem jest Fiat przed Renault, Peugeotem, Fordem i Volkswagenem. Spadki odnotowały Peugeot, Škoda, Toyota, Nissan i Mitsubishi. Największym wzrostem cieszą się Opel, Ford, Renault i Hyundai.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (8)