Rok 2013 dobry dla marek luksusowych
Rok 2013 był bardzo udany dla Rolls-Royce’a i Bentleya. Obie marki zanotowały bardzo dobre wyniki sprzedaży i mogą pochwalić się sporymi zyskami.
16.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rolls-Royce to obecnie marka należąca do BMW, a Bentley do koncernu VW AG. Jest to więc raczej niemiecka potyczka brytyjskich marek luksusowych.
W ubiegłym roku Rolls-Royce dostarczył klientom 3630 samochodów, co czyni rok 2013 kolejnym (już 4. z rzędu) rekordowym rokiem tego producenta. Największe wzrosty sprzedaży zanotowano na Bliskim Wschodzie (+17%) i w Chinach (+11%). Najsilniejszymi rynkami pod względem liczby sprzedanych samochodów są Stany Zjednoczone, Chiny i Bliski Wschód.
Rok 2013 był również sukcesem programu indywidualizacji samochodów – praktycznie każdy Phantom i większość Ghostów opuszczały fabrykę dostosowane do indywidualnych wymogów klienta, który korzystał z programu indywidualizacji swojego egzemplarza.
Bentleyowi wiedzie się jeszcze lepiej, gdyż w roku 2013 sprzedano 10 120 samochodów z logo tego producenta na przodzie. Tym samym marka ta odnotowała 19% wzrost w stosunku do roku 2012, kiedy sprzedano 8510 samochodów. Największym rynkiem dla Bentleya jest Ameryka Północna, gdzie w ubiegłym roku sprzedano 3140 samochodów (wzrost o 28%). Duże wzrosty odnotowano również na rynkach azjatyckich, na Bliskim Wschodzi i w Europie (głównie w Niemczech i w Wielkiej Brytanii).