Roewe 950 - chińska limuzyna na bazie Buicka LaCrosse
Nawet redaktorzy Top Gear, najbardziej niemerytorycznego ze wszystkich programów motoryzacyjnych, zauważyli, że Chińczycy produkują coraz lepsze samochody. Ciekawe, co Clarkson i May powiedzieliby na Roewe 950. Tak nazywa się flagowa limuzyna Roewe, bazująca na Buicku LaCrosse.
30.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nawet redaktorzy Top Gear, najbardziej niemerytorycznego ze wszystkich programów motoryzacyjnych, zauważyli, że Chińczycy produkują coraz lepsze samochody. Ciekawe, co Clarkson i May powiedzieliby na Roewe 950. Tak nazywa się flagowa limuzyna Roewe, bazująca na Buicku LaCrosse.
Roewe to chińska marka, która powstała w 2006 roku, po tym jak koncern SAIC odkupił technologię od upadającego MG Rovera. Do tej pory największym autem marki był model 750, bazujący na starym Roverze 75. Teraz jednak, zgodnie z umową z koncernem General Motors, Chińczycy przechodzą o poziom wyżej.
Nowa flagowa limuzyna o nazwie 950 opiera się na Buicku LaCrosse, powstałym na bazie europejskiego Opla Insignii. Roewe 950 ma 4996 mm długości, 1857 mm szerokości oraz 1502 mm wysokości, a rozstaw osi to 2837 mm. Trzeba przyznać, że to całkiem spore auto i wbrew temu, co mogłoby się wydawać, prezentuje się naprawdę atrakcyjnie.
We wnętrzu widać elementy żywcem przeszczepione z LaCrosse czy z Insignii. Mimo to deska rozdzielcza, konsola środkowa czy nawet kierownica - wszystko wygląda bardzo dobrze. Jedyną kontrowersyjną rzeczą w Roewe są tarcze zegarów, których tandetne wykonanie razi po oczach. Zupełnie jakby ktoś wydrukował skalę prędkości na zwykłej kartce, a potem wyciął i umieścił za plastikową szybką.
Pod maskę Roewe będą trafiały dwie jednostki napędowe: 4-cylindrowy benzynowy motor o pojemności 2,4 l oraz 3-litrowe V6. Oba silniki sprzedawane będą na licencji koncernu General Motors. Oficjalna premiera Roewe 950 nastąpi na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Pekinie.
Źródło: Carscoop