Revozport California RZF (2013)
Po zestawie spojlerów do Ferrari F12berlinetty tuningowa firma Revozport zaprezentowała podobny kit przeznaczony do mniejszej Californii. Silnik pozostał niestety seryjny.
11.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Za Ferrari Californię brało się już wielu tunerów – w tym słynny Novitec. Revozport co prawda nie przeprowadza modyfikacji mechanicznych, ale te wizualne są co najmniej tak samo rozbudowane jak w przypadku Noviteca. Fakt, że tuner z Niemiec nie montuje zbyt wielu spojlerów na przerabianych przez siebie samochodach, więc nietrudno przebić go pod względem ilości dodatków do nadwozia.
Nie zawsze jednak ilość idzie w parze z jakością, i nie chodzi tutaj o jakość wykonania części, tylko o design. Ferrari to pod względem tuningu optycznego bardzo delikatne wozy, w których łatwo coś zepsuć. Na szczęście Revozport zachowało umiar.
W pakiecie RZF znajdują się przedni splitter, dyfuzor z tyłu i lotka na pokrywie bagażnika. Tak jak w przypadku większej F12berlinetty, tak i w Californii montowane przez Revozport elementy zrobione są z kompozytów. Części mogą być pomalowane błyszczącym lub matowym lakierem.
Prócz dyfuzora, który jest kopią oryginału – tyle, że wykonaną z włókien węglowych – wszystkie detale są zaprojektowane według pomysłu stylistów przedsiębiorstwa tuningowego. Według zapewnień Revozport listwa przymocowana do pokrywy bagażnika zwiększa docisk tylnej osi do jezdni w trakcie szybkiej jazdy.
Jak wspomniałem wcześniej, pod maską Ferrari Californii znajduje się seryjna jednostka napędowa. V-ósemka o objętości skokowej 4,3 l ma bezpośredni wtrysk paliwa i może pochwalić się mocą 490 KM przy 7750 obr./min. Egzemplarze sprzed rocznika 2012 miały 460 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 505 Nm i jest dostępny przy 5000 obr./min.
California jest pierwszym drogowym seryjnym Ferrari wyposażonym w dwusprzęgłową przekładnię. Zautomatyzowana skrzynia biegów ma siedem przełożeń i przenosi napęd na tylne koła.
Roadster-coupé z Włoch przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,80 s i osiąga prędkość 312 km/h.
Źródło: gtspiriti