Renault wraca na szczyt. Megane R.S. Trophy-R rekordzistą Nürburgringu

Nie od dziś wiadomo, że Francuzi znają się na robieniu ostrych hatchbacków, a Megane R.S. niezależnie od generacji jest tego najlepszym przykładem. Niestety w ostatnich latach gwiazda Renault Sport nieco przygasła. Teraz powraca ze zdwojoną siłą. Megane znów jest najszybszą przednionapędówką na Nürburgringu.

Hatchback szybszy niż niejedno superauto.
Hatchback szybszy niż niejedno superauto.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

22.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To wyścig zbrojeń, który nigdy się nie skończy. Mogłoby się wydawać, że wynik ustanowiony dwa lata temu przez Hondę Civic Type-R jest praktycznie nie do pobicia. Przypomnijmy, że Japończycy pokonali zielone piekło w czasie 7 minut i 43,8 sekundy. Teraz Francuzi urwali z tego całą końcówkę. Megane R.S. Trophy-R przejechało północną pętlę w czasie 7 minut i 40 sekund.

Jeśli sam czas nie mówi Wam za wiele, porównajcie go z innymi pojazdami, które uczestniczyły w tej próbie. Kompaktowy hot hatch okazał się szybszy od m.in. Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, Nissana GT-R, czy Mercedesa SLS AMG. Jasne, że są to już nieco leciwe superauta, mimo to rezultat Megane zdecydowanie imponuje.

Żeby jednak była jasność trzeba nadmienić, że Francuzi nie wykorzystali w pełni seryjnego pojazdu. To najbardziej ekstremalna odmiana Megane. Jeszcze ostrzejsza niż wersja Trophy. Waży o 130 kg mniej i jest wyposażona w torowe zawieszenie zbudowane na podzespołach firmy Öhlins. Niemalże każdy element podporządkowano tu jak najlepszym osiągom.

Renault Mégane R.S. Trophy-R 2019 Nürburgring Nordschleife lap record

Oznacza to, że Megane R.S. Trophy-R raczej nie jest zwykłym pojazdem, który równie dobrze co na torze sprawdzi się także w codziennym użytku. Przekonają się o tym tylko nieliczni, gdyż Renault zamierza wyprodukować zaledwie kilkaset egzemplarzy. Ich szczegółowa specyfikacja oraz ceny jak na razie pozostają nieznane. Pewnym jest jednak, że rekord Nürburgringu przyczyni się do dużego zainteresowania tym wariantem.

Obraz
Komentarze (0)