Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się bowiem m.in. na Nürburgringu oraz torze Spa-Francorchamps.

Renault po raz kolejny udowadnia, że wie jak tworzyć szybkie auta.
Renault po raz kolejny udowadnia, że wie jak tworzyć szybkie auta.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

27.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Suzuka to kolejny ważny obiekt dla Renault. Wymagający tor, który leży w Japonii, okazał się idealnym polem dla podkreślenia wyścigowych zalet modelu Megane Trophy-R. Francuski hatchback przejechał pętlę liczącą 5,8 km długości w czasie 2:25,454, co zapewniło mu rekord w swojej klasie. Sukces na japońskiej ziemi jest dla Francuzów ważniejszy niż mogłoby się wydawać.

Wszystko dlatego, że Japonia jest ważnym rynkiem zbytu dla szybkich Renault, a topowe wydanie Trophy-R cieszy się tam szczególnym powodzeniem. Nie przeszkadza w tym nawet bardzo wysoka cena na poziomie 240 tysięcy złotych. To niemal dwukrotnie więcej niż trzeba zapłacić za zwykłego RS-a. Co otrzymamy w zamian?

Wersja Trophy-R wyróżnia się przede wszystkim znacząco odchudzoną konstrukcją i typowo wyścigowym charakterem. Doładowany silnik 1,8 w tej wersji generuje aż 300 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągać setkę w zaledwie 5,4 sekundy. Dopracowana aerodynamika oraz regulowane podwozie oparte na podzespołach marki Öhlins zapewniają dużą stabilność podczas szybkiej jazdy.

Obraz
© mat.prasowe

Poza tym klienci mogą liczyć m.in. na wyczynowe, kubełkowe fotele. Nie ma za to tylnej kanapy, co w połączeniu z tytanowym układem wydechowym Akrapovic oraz lekkimi felgami pozwoliło zaoszczędzić aż 130 kg. Największą wadą modelu, poza wysoką ceną, jest jego słaba dostępność. Renault zaplanowało produkcję zaledwie 500 egzemplarzy.

Komentarze (2)