Renault Megane RS Trophy-R zmiażdżyło Civica Type-R na torze Spa

Przez kilkanaście ostatnich miesięcy Honda Civic Type-R sukcesywnie kolekcjonowała rekordy najsłynniejszych, światowych torów. Niestety Japończycy niedługo cieszyli się tymi wynikami. Do gry wchodzi najnowsze Renault Megane RS Trophy-R, które wydrze im puchar z ręki.

Renault po raz kolejny udowadnia, że zna się na szybkich kompaktach.
Renault po raz kolejny udowadnia, że zna się na szybkich kompaktach.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

25.07.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Francuzi udowodnili już, że dysponują najszybszą przednionapędówką na Nürburgringu. Teraz przyszedł czas na kolejny, kultowy obiekt, jakim jest belgijski tor Spa-Francorchamps. Ostre Megane dosłownie zmiażdżyło rezultat Type-R.

Laurent Hurgon - kierowca testowy Renault Sport - zdołał wykręcić czas 2:48,338. To o ponad 5 sekund szybciej od dotychczasowego rekordu Hondy.

- Po raz kolejny czuję się zachwycony i dumny. Tor Spa-Francorchamps jest jednym z moich ulubionych, europejskich obiektów. Jest szybki i złożony, a ten samochód idealnie wpisuje się w jego charakter. Największe wrażenie robi aerodynamika i balans. Jazda była czystą przyjemnością - mówił Hurgon po wykręceniu rekordowego czasu.

Obraz
© mat.prasowe

Megane RS Trophy-R jest najostrzejszym wydaniem sportowego kompaktu Renault. Pod jego maską drzmie 300-konny silnik o pojemności 1,8 litra z doładowaniem. Oprócz niego za wspaniałe osiągi odpowiada przede wszystkim dopieszczona aerodynamika oraz niska masa. Odmiana Trophy-R waży o 130 kg mniej od standardowego Megane RS.

Auto wykorzystuje podzespoły legendarnych firm zaangażowanych w motorsport. Układ wydechowy został stworzony przez Akrapoviča, za podwozie odpowiada Öhlins, a hamulce pochodzą od Brembo. To porządna, torowa maszyna z homologacją drogową. Szkoda tylko, że tak bardzo niedostępna dla większości klientów. I wcale nie chodzi tu o cenę, gdyż 55 tysięcy euro wydaje się kwotą do przełknięcia, ale o dostępność. Francuzi zamierzają bowiem wyprodukować zaledwie 500 egzemplarzy tego cuda.

LIVE - Mégane R.S. Trophy-R - 2019 Spa-Francorchamps Record

Komentarze (8)