TestyRenaultRenault Master z napędem 4x4 niemieckiej firmy Oberaigner. Zobacz, jak działa

Renault Master z napędem 4x4 niemieckiej firmy Oberaigner. Zobacz, jak działa

Niemiecki dostawca układów napędowych Oberaigner Powertrain od 2014 roku wyposaża użytkowy model Renault Master w proste, ale skuteczne rozwiązanie 4x4. Jest to o tyle ciekawy system, że nie wymaga dużych modyfikacji, a jego sprawność działania i skuteczność są nieocenione.

Marcin Łobodziński

12.05.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Więcej na temat tego jak skuteczny jest napęd 4x4 firmy Oberaigner w Renault Masterze, przeczytacie w pełnym teście samochodu, a tu podaję kilka podstawowych informacji.

Jest to rozwiązanie przeznaczone dla samochodów z tylnym napędem. Wyposażenie obejmuje skrzynię rozdzielczo-redukcyjną dołączoną do skrzyni biegów odpowiednią flanszą. Dzięki temu obudowa skrzyni biegów nie ulega żadnym modyfikacjom i pozostaje w pełni oryginalna. Wał napędowy jest natomiast skrócony do tylnej osi oraz zainstalowano zupełnie nowy zbiornik paliwa o pojemności 90 l. Napęd jest typu dołączanego na sztywno. Dodatkową przekładnię wyposażono w reduktor o przełożeniu 1,42. Całość jest sterowana dodatkowym panelem umieszczanym na desce rozdzielczej.

Schemat zmian technicznych po konwersji napędu na rozwiązanie firmy Oberaigner.
Schemat zmian technicznych po konwersji napędu na rozwiązanie firmy Oberaigner.© fot. Oberaigner Powertrain GmbH

Konwersja napędu na 4x4 waży ok. 195 kg. Dodatkowo modyfikacji ulega wysokość nadwozia względem ramy - z przodu jest podniesione o 65 mm, z tyłu o 58 mm w wersji z pojedynczymi kołami lub o 45 mm w wersji z tzw. bliźniakami. W związku z tym wydłużony jest drążek przekładni kierowniczej.

Przy oględzinach pojazdu zwraca uwagę nieduża grubość wału doprowadzającego napęd na przednią oś. Producent przestrzega, że Renault Master 4x4 nie jest samochodem przeznaczonym do typowej jazdy off-road i poruszania się w trudnym terenie. Jest za to dobrym rozwiązaniem dla firm, które muszą dowieźć lub odebrać ładunek z terenów kopalń czy żwirowni lub takich, do których prowadzą drogi nieutwardzone. Cena takiego samochodu jak na wideo bez wyposażenia dodatkowego to 168 650 zł netto.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)