TestyRenaultRenault Master 4x4 - dostawczak na bezdroża

Renault Master 4x4 - dostawczak na bezdroża

Zdarza się, że samochód użytkowy musi czasem zjechać z drogi asfaltowej. Dzięki firmie Oberaigner Renault Master może pochwalić się bardzo sprawnie działającym napędem na cztery koła. Dodatkowo ten dzielny samochód wyposażony jest także w reduktor, co w tej klasie pojazdów nie jest takie oczywiste.

Maciej Gomułka

15.01.2021 | aktual.: 30.09.2022 21:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Napęd na 4 koła w tym samochodzie został wprowadzony, aby ułatwić przemieszczanie się w trudniejszym terenie. To raczej forma wspomagania dla ciężkiej pracy, do której Renault Master został stworzony, niż nadrzędna funkcjonalność dla miłośników zabaw w błocie.

Na pierwszy rzut oka Renault Master w tej wersji wyróżnia się jedynie większym prześwitem. Podniesienie nadwozia było konieczne, aby zastosować szereg zmian umożliwiających dołożenie napędu osi przedniej przez zewnętrzną firmę Oberaigner. Najważniejszym elementem, który wyróżnia wersję z napędem na cztery koła, jest dystrybutor napędu wraz z reduktorem, który znalazł się między skrzynią biegów i wałem napędowym, który musiał zostać przez to skrócony. Domyślnie, samochód ma napęd na tylną oś. Dzięki nowemu osprzętowi moment obrotowy może być kierowany także na koła przednie. Samochód nie posiada centralnego mechanizmu różnicowego, dlatego jazda z napędem na obie osie jest niewskazana na drogach utwardzonych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Renaulttesty samochodówRenault Master
Komentarze (0)