Renault Kangoo

Renault Kangoo zadebiutował na salonie genewskim, a jego masowa produkcja rozpoczęła się z rokiem 1997. Kangoo było odpowiedzią na konkurencyjne modele Citroena Berlingo, Volkswagena Caddy, a także Peugeota Partnera. Novum, które wniosło Kangoo do rywalizacji, to opcja montażu przesuwanych lewych drzwi, a także uchylna pokrywa w tylnym elemencie dachu, przy wersji dostawczej Express.

  • Renault Kangoo na rynkach motoryzacyjnych zadebiutował w 1997 roku
  • Renault Kangoo w wersji terenowej posiada relingi na dachu. Ochronne listwy boczne auta oraz zderzaki tylny i przedni wykonane są z twardego, odpornego na zarysowania plastiku
  • Kangoo posiada bardzo wygodne wnętrze
  • Renault Kangoo może nie posiadał zbyt mocnego silnika, ale za to małe jednostki idealne były do jazdy po mieście. Kangoo spala około 4,5 litra benzyny na sto kilometrów
  • Kangoo występowało również w wersji z fabrycznie zainstalowanym gazem LPG
  • Nowość, jaką wprowadził Kangoo do samochodów dostawczych, to montaż przesuwanych drzwi oraz uchylna pokrywa w tylnej części dachu
  • Kangoo widok z tyłu
  • Renault Kangoo Express Maxi
  • Kangoo Express Maxi był zdecydowanie większą wersją oraz posiadała mocniejszy silnik
  • Kangoo Express Maxi widok z tyłu
  • Kangoo widok wewnątrz kabiny
  • Renault Kangoo w wersji osobowej
  • Renault Kangoo w wersji osobowej widok z profilu
  • Modelowi Kangoo dodają animuszu wypukłe, masywne nadkola
[1/14] Renault Kangoo na rynkach motoryzacyjnych zadebiutował w 1997 roku

Renault Kangoo – opis modelu

Kangoo to niezwykle przestrzenne auto. Jego szerokość wewnątrz to 1,4 metra, zaś przestrzeń między miejscem dla kierowcy i pasażerów, a sufitem wynosi 1,2 metra. Objętość załadunkowa Kangoo jest również satysfakcjonująca i mieści się w granicach od 650 do niemalże 3 000 litrów (w wersji Express).

Miejsca siedzące w Renault Kangoo można w prosty sposób demontować. W wersji dostawczej można zdemontować przedni fotel pasażera oraz wysunąć kratkę, która chroni kierowcę przed zsuwającym się załadunkiem. Przedmioty, które chcemy przetransportować w Kangoo, mogą mieć 170 centymetrów długości, a gdy złożymy fotel pasażera przewieziemy przedmioty mające nawet do 250 centymetrów długości.

Ładowność Renault Kangoo wynosi 625 kilogramów. Natomiast wersja wzmocniona Kangoo zabierze nawet 800 kilogramów załadunku.

Opcjonalnie, Kangoo można kupić z klapą bagażową uchylaną ku górze albo niesymetrycznymi dwuczęściowymi drzwiami otwieranymi na boki do kąta 180º.

Renault Kangoo – udogodnienia

Renault Kangoo posiada takie udogodnienia i zabezpieczenia jak: wspomaganie układu kierowniczego, elektryczne lusterka wsteczne eliminujące martwe pole oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy. Ponadto, Kangoo posiada w swoim wnętrzu dużą ilość schowków, zaś nad przednią szybą ulokowano półkę na dokumenty i małe przedmioty.

Wnętrze Kangoo wyróżnia się projektem o cechach ergonomicznych, dla którego najważniejsza jest funkcjonalność jaką powinno cechować auto o charakterze osobowo-dostawczym.

Renault Kangoo – silniki

Dobre opinie o Renault Kangoo dotyczą przede wszystkim jego bardzo ekonomicznych silników oraz niskiej ceny samego auta. Jednostka napędowa dCi o pojemności 1,5 litra gwarantowała niezwykle oszczędne spalanie oraz wysoką kulturę pracy silnika (pracuje cicho i nie wprowadza elementów kabiny w drgania).

Do silników 1.5 dCi trzeba jednak podejść z dużym pietyzmem i prawidłowo je eksploatować, inaczej silnik ten może szybko ulec awarii. Silniki dCi o pojemności 1,5 litra weszły do użytku w 2001 roku. Renault w ten sposób uzbroił dostawczaka Kangoo w silnik idealnie sprawdzający się w jeździe po mieście (spalał on 4,5 litra na 100 kilometrów).

Jednostki napędowe Kangoo na początku nie należały do najmocniejszych (były to silniki 1.2, 1.4 i 1.9 DTI), ale dzięki ekonomicznemu spalaniu perfekcyjnie sprawdzały się w roli auta dostawczego. Jednym z najbardziej pożądanych dostawczaków jest właśnie, wspomniany już wcześniej, Renault Kangoo 1.5 DCi.

Kangoo dostępny był również w wersji z fabrycznie zainstalowanym gazem LPG. Dzięki temu jeszcze bardziej ograniczymy wydatki związane z tankowaniem auta.

Euro NCAP rozbiło 6 nowych aut. Chińczycy miło zaskoczyli
Zapisz na później