Renault Eolab Concept – bóg laboratorium
W prototypowym modelu Eolab Renault zastosowało ok. 100 nowinek technologicznych. Maja być one stopniowo wdrażane do samochodów francuskiej marki do 2020 r.
17.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nazwa Renault Eolab wzięła się od greckiego boga wiatrów Eola oraz słowa "laboratorium". Samochód pokazuje, jak za dekadę mogą wyglądać auta segmentu B.
Renault Eolab ma asymetrycznie rozmieszczone drzwi, niczym Hyundai Veloster. Samochód ma niski współczynnik oporu aerodynamicznego, wynoszący 0,235.
Montaż bardzo cienkiej szyby przedniej i wykorzystanie do budowy takich materiałów, jak magnez pozwoliło na uzyskanie niskiej masy. Koncept waży 955 kg.
Prototyp jest napędzany przez 3-cylindrowy silnik SCe o pojemności 1,0 l, który rozwija moc 75 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 95 Nm. Jest on wspierany przez motor elektryczny sprzężony z 3-stopniową, bezsprzęgłową przekładnią. Jednostka na prąd generuje 68 KM i 200 Nm.
Według zapewnień producenta średnie spalanie modelu Eolab to 1 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla 22 g/km. Renault Eolab Concept zostanie zaprezentowane w październiku na Paris Motor Show.