Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC – polska cena
Najostrzejsza wersja małego hatchbacka od Renault debiutuje na polskim rynku z ceną niższą niż 100 tys. zł.
31.05.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dokładnie 96 900 zł trzeba zapłacić by wyjechać z salonu nowym Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC, a zatem dopłata za mocniejszą o 20 KM wersję to jedyne 7000 zł. Trophy ma silnik o mocy 220 KM, generujący przy tym 260 Nm momentu obrotowego lub 280 Nm przy uruchomionej funkcji boost na 4. i 5. biegu. Jednostka 1,6 turbo o podniesionych do 6800 obr./min maksymalnych obrotach współpracuje tylko z dwusprzęgłowa skrzynią biegów EDC, której pracę inżynierowie z Renault Sport znacznie udoskonalili. Teraz przekładnia o 40 procent szybciej włącza kolejne biegi, a w trybie RACE nawet o 50 procent. Poprawiono również oprogramowanie w trybie automatycznym SPORT oraz skrócono skok łopatek pod kierownicą.
Zmianie uległo również zawieszenie, o 20 mm niższe z przodu i o 10 mm z tyłu w stosunku do standardowej wersji R.S. Sprężyny i amortyzatory mają inną charakterystykę, a układ kierowniczy ma szybsze przełożenie, co powinno ucieszyć miłośników weekendowych wypadów na tor wyścigowy.
Wizualnie Clio R.S. Trophy wyróżnia się standardowymi felgami o średnicy 18 cali, o innym wzorze z oponami Michelin Pilot Super Sport 205/40 R18. Pozostałe wyróżniki to nakładki na progi z numerem kolejnego egzemplarza i nowa kompozycja kolorów, ze szczególnie ciekawą mroźną, matową bielą połączoną z lakierowanym fortepianową czernią dachem, spojlerem, klamkami i lusterkami. Jesteśmy ciekawi, czy wreszcie i tak już dobre Clio R.S. spełni pokładane w nim oczekiwania, które w przypadku standardowej wersji chyba trochę przerosły Francuzów.