Renault Clio Cup na sezon 2014
Renault zaprezentowało wyścigową wersję modelu Clio na przyszły sezon. Wiadomo już, że z tego samochodu będą korzystać zawodnicy markowych pucharów towarzyszących europejskim wyścigom World Series by Renault oraz zawodom Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych.
22.07.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault zaprezentowało wyścigową wersję modelu Clio na przyszły sezon. Wiadomo już, że z tego samochodu będą korzystać zawodnicy markowych pucharów towarzyszących europejskim wyścigom World Series by Renault oraz zawodom Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych.
Model Cup bazuje na Clio R.S. 200 EDC. Tak samo jak on jest wyposażony w silnik 1,6 turbo, tyle że wzmocniony w stosunku do motoru seryjnego. Moc została podniesiona z 200 do 220 KM (przy 6000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy jednostki to 270 Nm (w przedziale od 2500 do 5500 obr./min).
Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią sekwencyjną Sadev, która zmienia przełożenia w 100 milisekund. Renault będzie oferowało Clio zarówno w odmianie ze standardową dźwignią, jak i łopatkami przy kierownicy. Jednostką napędową i przekładnią zarządza układ Cosworth SQ7DI.
W porównaniu z dotychczasową wersją przednie tarcze hamulcowe urosły o 8 mm – do 320 mm. Tylne mają średnicę 260 mm. Tarcze dostarcza AP Racing, a 4-tłoczkowe zaciski firma Brembo.
Renault Clio Cup zostało wyposażone w 17-calowe felgi Speedline Corse. W zależności od serii wyścigowej na obręcze będą zakładane opony Michelin lub Dunlop. Auto dostało też regulowane amortyzatory ZF Race Engineering.
Produkcja torowej wersji Renault Clio odbywa się w fabryce Alpine w Dieppe. Samochód trafi do sprzedaży we wrześniu w cenie 37 800 euro bez VAT-u.
Źródło: WCF