Renault Captur - na pohybel krawężnikom [Genewa 2013]

Miejskie crossovery zdobywają rynek. Choć z terenówek mają niewiele, to podniesione zawieszenie doskonale sprawuje się na dziurawych miejskich uliczkach i przy wysokich krawężnikach. Jeżeli dodatkowo takie auto jest produkowane przez Renault, można być pewnym, że nie będzie należało do banalnych. Podczas premiery na targach w Genewie francuski producent ujawnił komplet informacji o modelu Captur.

Renault Captur - na pohybel krawężnikom [Genewa 2013]
Piotr Wereszczyński

06.03.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Miejskie crossovery zdobywają rynek. Choć z terenówek mają niewiele, to podniesione zawieszenie doskonale sprawuje się na dziurawych miejskich uliczkach i przy wysokich krawężnikach. Jeżeli dodatkowo takie auto jest produkowane przez Renault, można być pewnym, że nie będzie należało do banalnych. Podczas premiery na targach w Genewie francuski producent ujawnił komplet informacji o modelu Captur.

Oficjalna premiera francuskiego crossovera odbyła się już w styczniu, jednak producent zachował dla siebie wiele szczegółów dotyczących auta. Wraz z rozpoczęciem salonu w Genewie Renault ujawniło wszystkie tajemnice modelu Captur.

Obraz

Auto ma 4,12 m długości, 1,77 m szerokości i 1,57 m wysokości, czyli podobnie jak spokrewniony z nim Nissan Juke. Jest niewiele większe od Mini Countrymana i ustępuje nieco pod względem wymiarów zewnętrznych Oplowi Mokce. Jak przystało na miejskiego crossovera, zdolności terenowe ograniczają się do sprawnego pokonywania krawężników, które nie sprawią problemów, jeśli nie będą wyższe niż 20 cm. Na miejski charakter auta wskazuje również układ napędowy, który został zapożyczony wprost z modelu Clio.

Do napędu Captura posłuży jeden z 2 silników benzynowych lub diesel. Podstawowa jednostka to niewielki 0,9-litrowy benzyniak TCe o mocy 90 KM i momencie obrotowym 135 Nm. Jednostka wysokoprężna to również znany z Clio 90-konny 1,5-litrowy silnik dCi dysponujący momentem obrotowym 220 Nm.

Topowa odmiana będzie napędzana przez 1,2-litrowy motor TCe o mocy 120 KM i momencie obrotowym 190 Nm, który będzie zestawiany z dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Przekładnia ta w przyszłości będzie również oferowana z jednostką Diesla.

Obraz

Zastosowanie małych silników w crossoverze może wydawać się ryzykownym krokiem, jednak Renault Captur, jak zapewnia producent, waży tyle samo co model Clio, co w połączeniu z przednim napędem gwarantuje podobną dynamikę jazdy.

Nową modą wśród producentów stało się przyciąganie klientów bogatym wyposażeniem standardowym. Już w bazowej odmianie Renault Captur właściciel może liczyć m.in. na system HSA (Hill Start Assist), przesuwaną tylną kanapę, tempomat, Bluetooth czy pełną regulację kierownicy, nie ma natomiast wzmianki o klimatyzacji.

Obraz

Producent chwali wnętrze crossovera, które dzięki licznym schowkom i dużym zakresie regulacji foteli ma być wygodne dla każdego. Na szczególną uwagę zasługuje 11-litrowa szuflada przed fotelem pasażera, która pełni funkcję schowka, oraz możliwość zdjęcia tapicerki i prania jej w domowej pralce. Bagażnik w zależności od położenia tylnej kanapy ma pojemność od 377 do 455 l.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/23]

Źródło: Renault

Komentarze (0)