Poradniki i mechanikaRegeneracja maglownicy - czy warto i ile kosztuje?

Regeneracja maglownicy - czy warto i ile kosztuje?

Kiedy przekładnia kierownicza się zużyje, trzeba ją wymienić na nową lub zregenerować. To drugie jest nie tylko tańsze, ale także lepsze dla środowiska, ponieważ nie ma potrzeby produkowania drugiego elementu.

Regenerowana maglownica ma tę samą jakość i trwałość co część nowa.
Regenerowana maglownica ma tę samą jakość i trwałość co część nowa.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Maciej Gis

02.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pojawienie się luzów w układzie kierowniczym – przy kręceniu kołem kierowniczym wyczuwalny jest znacznie większy luz niż na co dzień – to oznaka zużycia przekładni kierowniczej. Podczas jazdy emitowane są niepokojące hałasy (stukanie) - to też może być objaw zużycia maglownicy. Gdy takie objawy się pojawią, może to oznaczać konieczność jej regeneracji lub wymiany.

Ceny regeneracji przekładni kierowniczej, w zależności od zakładu, wahają się od 500 do 1500 zł. Proces ten polega m.in. na wymianie uszczelek, skasowaniu luzów, wymianie drążków kierowniczych i końcówek drążków. Poza tym, przy regeneracji maglownicy dokonuje się również dokładnego oczyszczenia wszystkich elementów, przeszlifowanie listwy i zamontowanie nowych tulei. Zasadniczo maglownica po regeneracji powinna wyglądać jak nowa.

Po zregenerowaniu maglownicy należy dokonać korekty geometrii zawieszenia. Jest to niezbędny zabieg, aby samochód jeździł tak, jak należy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)