Racing One Ferrari 458 Competition (2013)

Niemiecki tuner Racing One przebudował supersportowe Ferrari 458 Italia na samochód, którym można ścigać się na torze. Maszyna ma w większości kompozytowe nadwozie i silnik o mocy 620 KM.

Racing One Ferrari 458 Competition (2013)
Olgierd Lachowski

02.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ferrari 458 to bardzo udane auto. Początkowe zawirowania z samozapłonem niektórych egzemplarzy wprowadziły trochę zamieszania, ale Italia nie straciła przez to prawie nic ze swojego uroku.

Obraz

Jak przystało na supersportowy wóz, to Ferrari ma silnik umiejscowiony centralnie. Ustawiona wzdłuż 4,5-litrowa jednostka V8 przy 9000 obr./min rozwija moc 570 KM. Jej maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm przy 6000 obr./min.

458 Italia jest jednym z pierwszych Ferrari, w których inżynierowie wykorzystali dwusprzęgłową przekładnię – pierwsza była California. Włoski bolid od zera do stu kilometrów na godzinę rozpędza się według danych katalogowych w 3,40 s. Testy udowadniają, że auto potrafi robić to nawet szybciej, niż podaje Ferrari.

Obraz

Firma z Maranello produkuje też w małej liczbie wyścigową wersję modelu 458 przystosowaną do startów zarówno w kategorii GT3, jak i bardziej prestiżowej GTE. Maszyna jest niestety droga, a poza tym dostęp do niej jest mocno ograniczony. Jeżeli ktoś jest jednak uparty, może znaleźć wyspecjalizowaną firmę tuningową, która przystosuje jego auto do warunków torowych. Takim przedsiębiorstwem jest Racing One z Niemiec.

Poprzez różne manipulacje wokół elektroniki silnika, układu doprowadzania powietrza i „wydechu” tuner podniósł moc silnika do 620 KM. Usprawniono też pracę 7-biegowej skrzyni. Nie były to jednak najważniejsze zmiany.

Najbardziej zaawansowane przeróbki dotyczą nadwozia. Chociaż wygląda ono prawie tak samo jak seryjne, takie nie jest. Niemal wszystkie panele karoserii są zrobione z kompozytów węglowych. Naturalnie, takie dodatki jak małe skrzydełka przy przednim zderzakospojlerze i wielkie skrzydło z tyłu są z tego samego materiału.

Obraz

Wnętrze jest pozbawione jakiejkolwiek tapicerki. Kierownica została zmieniona na wyścigową, a z urządzeń pokładowych została tylko klimatyzacja. Nic dziwnego, że ją pozostawiono – regulaminy większości serii wyścigowych wymagają, żeby w miejscu pracy kierowcy panowały znośne warunki. Resztę procesu odchudzania załatwiają kompozytowe hamulce i lekkie felgi z centralnymi śrubami mocującymi. Jest także nowe regulowane zawieszenie KW.

Niemieckie Ferrari waży teraz tylko 1290 kg, a więc o około 250 kg mniej niż standardowy, oferowany w salonie model 458 Italia. Przy tak niewielkiej masie własnej, rozbudowanym pakiecie aerodynamicznym i ponad 600-konnym silniku wóz Racing One na torze bez trudu poradziłby sobie nawet z 1000-konnymi wersjami Italii przygotowywanymi przez Underground Racing.

Obraz

Maszyna spełnia wymogi regulaminowe serii VLN i z pewnością w przyszłym roku będzie się ścigać w zawodach tej serii.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V8, 90o

• Ustawienie: centralnie, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 4499 cm3

• Moc maksymalna: 620 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 137,81 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)

• Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa

• Typ napędu: na tylne koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne

• Koła przednie: 18”

• Koła tylne: 18”

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1290 kg (- 250 kg)

• Stosunek masy do mocy: 2,08 kg/KM (seryjny – 2,71 kg/KM)

• Długość: 4527 mm

• Szerokość: 1913 mm

• Rozstaw osi: 2650 mm

Racing One 458 Competition - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/17]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)