PSA i FCA podpisały oficjalnie umowę. Czwarta siła w motoryzacji jest już faktem

Rady nadzorcze francuskiego Peugeota i włoskiego Fiata podpisały umowę, dzięki której powstał zapowiadany dwa tygodnie temu nowy koncern motoryzacyjny. W jego skład będzie wchodziło kilkanaście marek z Europy, USA i Azji, co da mu miejsce jednej z największych potęg całego przemysłu.

Jeden z architektów fuzji: szef koncernu PSA Carlos Tavares (fot. PSA)
Jeden z architektów fuzji: szef koncernu PSA Carlos Tavares (fot. PSA)
Mateusz Żuchowski

18.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 16:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ostatnie dwa tygodnie zostały poświęcone na negocjacje szczegółów umowy, która wcześniej wywoływała zastrzeżenia rządu amerykańskiego i udziałowców francuskiej firmy. Kilka godzin temu udało się doprowadzić do porozumienia, które normuje już dokładne warunki finansowe i strukturę nowego tworu. W myśl tego dokumentu, nad którym pracował zespół około pięćdziesięciu przedstawicieli obydwu firm, powstał właśnie warty około 45 miliardów euro gigant, który będzie czwartą, a być może nawet trzecią siłą światowego przemysłu motoryzacyjnego.

Wśród nowych ustaleń znalazł się między innymi zapis o sprzedaży 12,2 proc. udziałów Peugeota należących do chińskiego Dongfenga z powrotem francuskiemu producentowi. Decyzja ta otworzyła możliwość zaakceptowania fuzji przez amerykańską administrację, która obecnie blokuje gospodarcze powiązania z Chinami. Ważną częścią koncernu Fiata jest Chrysler i związane z nią marki, które mają bardzo silną pozycję na rodzimym rynku.

Ostatnim krokiem niezbędnym do dokończenia operacji jest już teraz zaakceptowanie fuzji przez udziałowców jednej i drugiej firmy. Głosowania mają odbyć się kolejnej jesieni, a proces scalania w jeden podmiot ma zostać ukończony do końca przyszłego roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
rynekfcagrupa psa
Komentarze (7)