Przystojny, modny i oszczędny - Opel Adam LPG
Opel Adam został stworzony z myślą o osobach młodych, dla których niska cena nie jest priorytetem przy zakupie. Dla tych, którzy jednak liczą na tanie jeżdżenie modnym Oplem, producent przygotował wersję z 1,4-litrowym silnikiem zasilanym LPG.
22.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Opel Adam został stworzony z myślą o osobach młodych, dla których niska cena nie jest priorytetem przy zakupie. Dla tych, którzy jednak liczą na tanie jeżdżenie modnym Oplem, producent przygotował wersję z 1,4-litrowym silnikiem zasilanym LPG.
Modne miejskie auta to jeden z ostatnich segmentów, w których można by się spodziewać instalacji gazowej. Samochody tej klasy wybierają zazwyczaj ludzie młodzi, którym LPG kojarzyć się może co najwyżej ze starym Fiatem czy rozpadającą się taksówką. Mimo to Opel postanowił wprowadzić do swojej oferty Adama napędzanego 1,4-litrowym silnikiem ecoFLEX LPG.
Pomimo możliwości zasilania gazem silnik nadal dysponuje mocą maksymalną 87 KM, jednak należy się spodziewać, że jest to wartość osiągana przy spalaniu benzyny. Pomimo braku spadków mocy odczuwalnie pogorszyła się dynamika jazdy. Auto osiąga teraz pierwszą setkę w 12,9 s przy zasilaniu benzyną oraz 13,2 s przy spalaniu gazu, podczas gdy bazowa 1,4-litrowa odmiana robi to w 12,5 s.
Auto wyposażono w butlę o pojemności 35 l, co przy zużyciu gazu wynoszącym 6,9 l pozwala teoretycznie na pokonanie 500 km. Łącząc to z zasięgiem prawie 700 kilometrów przy zasilaniu benzyną, otrzymujemy możliwość przejechania prawie 1200 km na jednym tankowaniu. Kiedy jednak ta inwestycja się zwróci? W Niemczech do wersji LPG producent każe sobie doliczyć 1900 euro. Licząc, że na polskim rynku różnica będzie podobna, zakup zwróci się po niecałych 50 tys. km.
Źródło: Opel