Poradniki i mechanikaProgramy dla małych firm: Nissan i Hyundai

Programy dla małych firm: Nissan i Hyundai

Na rynku sprzedaży produktów i usług do przedsiębiorstw Hyundai na poważnie zaistniał około 10 lat temu w momencie wprowadzenia modelu i30. Nissan to nowy gracz. Jak w ich przypadku przedstawiają się programy usług sprzedażowych i posprzedażnych małym firmom?

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Nissan
Autokult Biznes

10.12.2016 | aktual.: 30.03.2023 11:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nissan: Qashqai liderem sprzedaży do firm

Odpowiedzi udzieliła Iwona Bartosik, odpowiedzialna za sprzedaż flotową Nissana w Polsce.

Tomasz Czarnecki: Nissan posiada program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?

Iwona Bartosik: Sprzedaż aut do firm stanowi ponad polową całkowitego wolumenu. Dostawy do małych i średnich przedsiębiorstw, osób prowadzących jednoosobową działalność są w kręgu zainteresowań większości marek, głownie ze względu na rentowność transakcji. Wychodzimy na rynek  z ofertą atrakcyjnych modeli, głównie crossoverów, które wyróżniają się stylistyką oraz są postrzegane jako dobrej jakości produkty. Dostarczamy pojazdy do klientów, którzy chcą się wyróżniać na ulicy i często traktują samochody jako narzędzie marketingowe. Jesteśmy w stanie przygotować ofertę szytą na miarę potrzeb małego klienta biznesowego, prowadzimy też sezonowe kampanie marketingowe na określone modele, pakiety wyposażenia, itp. Użytkownikom modeli Juke, Qashqai oraz X-Trail, wiernym marce, proponujemy rozszerzoną gwarancję. Mamy też w ofercie promocyjne finansowanie: kredyt select, czyli niższe raty z gwarancją odkupu samochodu, kredyt 50 proc./50 proc. oraz leasing.

T.C.: A usługi posprzedażne?

I.B.: W ramach opieki posprzedażnej małym firmom oferujemy specjalne kampanie w zależności od sezonu oraz potrzeb rynku. Podczas przygotowań do zimy proponowane są typowe produkty w nietypowych cenach: opony zimowe, wycieraczki, akumulatory, akcesoria.

T.C.: Które modele Nissana są najczęściej kupowane przez firmy użytkujące do 20 samochodów?

I.B.: Zdecydowanie Qashqai znajduje najwięcej odbiorców wśród firm. Model przez wiele lat wypracował sobie świetną pozycję na rynku, posiada bardzo dobrą wartość odkupu, ciekawą stylistykę, atrakcyjne wyposażenie i wszechstronność. Sprawdza się zarówno w terenie jak i w mieście.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm stanowi sprzedaż do małych firm?

I.B.: Aktualnie obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi produktami ze strony małych firm. Tego rodzaju sprzedaż stanowi minimum 60 proc. całkowitego wolumenu dystrybucji do klienta biznesowego.

Hyundai: W małych firmach dominują auta segmentu B, C i Tucson

Odpowiedzi udzielił Grzegorz Sokalski – Fleet Sales Manager Hyundai Motor Poland.

Hyundai i30
Hyundai i30© fot. mat. prasowe/Hyundai

T.C.: Czy Hyundai ma program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?

Grzegorz Sokalski: Osoby prywatne prowadzące działalność gospodarczą i posiadające REGON, objęte są specjalnym programem zakupu samochodów. Oprócz atrakcyjnego rabatu klienci mogą liczyć na promocyjne finansowanie. Nasze samochody posiadają 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. Propozycja jest bardzo konkurencyjna i jednoosobowe firmy stanowią duży udział w sprzedaży marki w Polsce.

T.C.:Rozumiem, że zadbaliście także o usługi posprzedażne?

G.S.: Serwisowy program dla klientów mających jednoosobową działalność gospodarczą obejmuje między innymi przeglądy standardowe w ASO dokonywane zgodnie z harmonogramem opisanym w książce serwisowej - przy wykorzystaniu oryginalnych części zamiennych. Do tego dochodzi wymiana elementów eksploatacyjnych podlegających naturalnemu zużyciu, naprawy w przypadku awarii spowodowanych działaniem czynników wewnętrznych lub uszkodzeń wynikających z działania czynników zewnętrznych.

T.C.: Jakie są preferencje dla firm użytkujących od 2 do 20 aut?

G.S.: Firmy użytkujące od 2 do 20 aut korzystają z pakietu rozwiązań Hyundai for Business. Wspieranie przez naszą markę klientów flotowych nie stanowi nowości. Spowodowane jest faktem, że rynek klientów instytucjonalnych dynamicznie się rozwija i stanowi obecnie ponad 70 proc. sprzedaży wszystkich nowych samochodów na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Program Hyundai for Business stanowi 5 głównych narzędzi wykorzystywanych w codziennej działalności biznesowej. Rabat dla Biznesu to aktualna polityka flotowa, która wspiera przedsiębiorców i grupy zawodowe. Poza tym ubezpieczenie 2,99 proc., innowacyjne finansowanie - Leasing Hyundai Finance/Hyundai Abonament/Wynajem Hyundai Fleet Lease, program serwisowy Hyundai Business Care plus wspomniane pięć lat gwarancji bez limitu kilometrów.

T.C.: Program usług posprzedażowych.

G.S.: Oparty jest na dwóch filarach. Hyundai Business Offer to między innymi rabat na wszystkie oryginalne części zamienne i materiały eksploatacyjne, preferencyjne stawki roboczogodzin, jednolite normy czasowe producenta, wydłużony czas płatności, bezgotówkowe rozliczenia. Z kolei Hyundai Consierge zapewnia dedykowanego koordynatora, wstępną diagnozę usterki w ciągu 24 godzin, samochód zastępczy udostępniany nieodpłatnie lub po preferencyjnych stawkach, na takich samych warunkach odbiór i zwrot auta w miejscu wskazanym przez klienta, bezpłatne mycie pojazdu po naprawach, fakturę zbiorczą.

T.C.: Które modele Hyundaia najczęściej trafiają do parku maszyn firm mających do 20 samochodów?

G.S.: Trzon sprzedaży Hyundaia do małych firm stanowi segment B i C. Co nas również cieszy, sprzedaż Tucsona coraz mocniej się rozwija i stanowi dziś niemal 40 proc. sprzedaży marki na rynku B2B.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm Hyundaia stanowi sprzedaż do małych firm?

G.S.: Małe przedsiębiorstwa stanowią blisko 60 proc. udziału w sprzedaży do firm naszej marki.

Komentarze (0)