Produkcyjne BMW i8 - światowa premiera [Frankfurt 2013]
Na salonie samochodowym we Frankfurcie swoją światową premierę miała produkcyjna wersja BMW i8.
11.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na salonie samochodowym we Frankfurcie swoją światową premierę miała produkcyjna wersja BMW i8.
Wygląd samochodu nie jest żadną niespodzianką, gdyż jakiś czas temu w Internecie pojawiły się dwa zdjęcia prezentujące ten model. Pod względem stylistycznym ostateczna forma BMW i8 nie różni się znacząco od konceptu pokazanego w 2011 roku. Samochód cechuje się agresywnym pasem przednim z charakterystyczną atrapą chłodnicy i reflektorami wykonanymi w technologii LED oraz sportową sylwetką z łagodnie opadającą linią dachu.
Porzucono pomysł częściowo przeźroczystych drzwi, a niektóre detale nie są już tak futurystyczne jak w koncepcie, jednak produkcyjne BMW i8 nadal wygląda bardzo efektownie. Wisienką na torcie są 20-calowe felgi aluminiowe, które opcjonalnie mogą być wykonane z włókna węglowego, a dokładniej rzecz biorąc z CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic).
Wnętrze jest nieco bardziej stonowane i nawiązuje do obecnych w ofercie niemieckiego producenta modeli. Warto zwrócić uwagę na sportowe fotele oraz cyfrowy zestaw wskaźników.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami źródłem napędu BMW i8 będzie 1,5-litrowy 3-cylindrowy spalinowy silnik TwinPower Turbo (231 KM i 320 Nm) współpracujący z motorem elektrycznym (131 KM i 250 Nm). Łącznie zespół napędowy będzie generować 362 KM i 570 Nm. Hybrydowe BMW powinno przyspieszać do 100 km/h w 4,4 s i osiągać 250 km/h prędkości maksymalnej (ograniczona elektronicznie).
W trybie elektrycznym BMW i8 będzie mogło rozpędzić się do 120 km/h, a jego zasięg oszacowano na 35 km. W trybie kombinowanym podczas codziennego użytku zasięg ma wynieść ponad 500 km. Auto będzie ważyć mniej niż 1490 kg oraz ma spalać średnio poniżej 2,5 l/100 km.
Źródło: WCF