Prezentacja Porsche 911 GTS - pierwsze 911 z prądem
Stało się! Pierwsze hybrydowe Porsche 911 jest rzeczywistością, a Niemcy użyli dodatku elektrycznego w mocniejszej wersji GTS. Po raz pierwszy turbosprężarka jest wspomagana prądem, co ma na celu poprawę osiągów. Na razie tylko statycznie, ale już możemy pokazać wam ten samochód.
11.06.2024 | aktual.: 11.06.2024 11:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To nie pierwsza hybryda Porsche, ale pierwsze hybrydowe Porsche 911 w historii, choć określenie hybryda jest tu delikatnie na wyrost. Hybrydowość tego modelu polega na wspomaganiu turbosprężarki i odzyskiwaniu energii. Układ T-Hybrid z turbosprężarką E-Turbo, która wspomaga silnik o pojemności 3,6 litra generuje moc aż 541 KM i 610 Nm momentu obrotowego. I to wszystko może być przenoszone na tylną oś, choć jest też wersja 4S.
Dzięki temu rozwiązaniu 911 wchodzi w nowy etap rozwoju i zostaje mu otwarta droga do elektromobolności. Najważniejsze jednak, że kultowy model wciąż jest ukierunkowany na osiągi, a wszystkie elektrozabiegi są tu sprzymierzeńcem czasów okrążeń i przyspieszania, natomiast potencjalnie niższe zużycie paliwa to tylko efekt uboczny. Spalanie w fazie wysokiej spadło tylko symbolicznie, ale jednak.
Nowe 911 GTS waży teraz więcej niż poprzednik i jest to 1670 kg. Niemniej jednak jest obecnie najlepiej przyspieszającym do 100 km/h wariantem 911 w ofercie, nie licząc wersji Turbo. Czas rozpędzania do tej prędkości to tylko 3 s.