Premiera nowego BMW Serii 3. Z siódmą generacją możesz już porozmawiać

Wczoraj wyciek wizualizacji modelu, a dziś jego premiera. Nowe BMW Serii 3 debiutuje na targach w Paryżu, więc wiemy już o nim znacznie więcej. Czym wyróżnia się najnowsza generacja Trójki o oznaczeniu G20?

Nowe BMW Serii 3 (G20)
Nowe BMW Serii 3 (G20)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

02.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wygląd już znacie, więc nie pozostaje nic innego jak delektować się wysokiej jakości zdjęciami oraz materiałami wideo producenta.

Zobacz nowe BMW Serii 3 (G20) na wideo:

Wiemy, że nowa Trójka jest sztywniejsza o 50 proc., lżejsza średnio o 55 kg i ma niżej położony środek ciężkości. Rozstaw osi wydłużono o 41 mm, a opór powietrza zredukowano z 0,26 do 0,23-0,24 współczynnika Cd.

Jeśli chodzi o suche liczby, to nowe BMW Serii 3 ma 4709 mm długości, 1827 mm szerokości oraz 1442 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2851 mm. Wersja 330i sedan waży bez kierowcy 1470 kg.

Nowe BMW Serii 3 (G20)
Nowe BMW Serii 3 (G20)© fot. mat. prasowe

Wersje silnikowe nowego BMW Serii 3

A skoro już o 330i, to do napędu tej wersji nowej Trójki posłuży 4-cylindrowa jednostka z doładowaniem typu TwinScroll, bezpośrednim wtryskiem, system Valvetronic i podwójnym Vanos. Jej moc to 258 KM przy 5000-6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy sięga wartości 400 Nm przy 1550 obr./min. W połączeniu z ośmiobiegowym automatem jednostka ma rozpędzać BMW 330i do setki w 5,8 s.

Przygotowano także diesla dla modelu 320d oraz 320d xDrive. Motor o pojemności 2,0 l rozwija moc 190 KM oraz moment obrotowy 400 Nm, dostępnym w dość wąskim zakresie obrotów – od 1750 do 2500. Będzie oferowany z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegowym automatem, a przyspieszenie do 100 km/h ma zająć odpowiednio 7,1 s i 6,8 s.

Nowe BMW Serii 3 (G20)
Nowe BMW Serii 3 (G20)© fot. mat. prasowe

Pojawią się także inne wersje silników, o których na razie wiadomo trochę mniej i nie ma szczegółowych specyfikacji. Będzie słabsza wersja diesla 318d o mocy 150 KM, generująca 320 Nm w szerszym zakresie obrotów – od 1500 do 3000. Również pojawi się sześciocylindrowy motor wysokoprężny napędzający wersję 330d, generujący 265 KM mocy. Natomiast bazowy silnik ma stanowić benzyniak o mocy 184 KM, przeznaczony dla wersji 320i.

Auto ma być wydajniejsze i dawać z jednej strony lepsze prowadzenie, z drugiej wyższy komfort resorowania. Zastosowano po raz pierwszy progresywnie działające amortyzatory, których tłumienie jest zależne od ugięcia sprężyny. Klientom przygotowano trzy wersje zwieszenia: standardowe, sportowe M oraz adaptacyjne. Będzie można także dokupić szperę dla samochodów z napędem na tylną oś. Poprawiono także czucie na układzie kierowniczym.

Nowe BMW Serii 3 (G20)
Nowe BMW Serii 3 (G20)© fot. mat. prasowe

Więcej miejsca, więcej komfortu, więcej techniki

Nowe BMW Serii 3 ma więcej miejsca dla pasażerów przednich siedzeń na wysokości barków i łokci, zwiększono także przestrzeń na nogi pasażerów kanapy, ułatwiono im wsiadanie poprzez zmianę otworu drzwi i poprawiono widoczność do tyłu. Bagażnik o pojemności 480 l jest lepiej zagospodarowany pod kątem użyteczności.

W kabinie atmosferę premium mają tworzyć wyższej jakości materiały oraz oświetlenie diodowe, a wygodniejsze fotele poprawią komfort podróżowania. Kierowca skorzysta z takich rozwiązań jak cyfrowy, konfigurowany kokpit czy powiększony o 70 proc. wyświetlacz head-up. Pojawi się także asystent kierowcy o nazwie BMW Intelligent Personal Assistant.

Nowe BMW Serii 3 (G20)
Nowe BMW Serii 3 (G20)© fot. mat. prasowe

Jest to rozwiązanie, które znamy już z Mercedesa, które pozwala komunikować się z autem głosowo i w pełni intuicyjnie, bez znajomości ściśle określonych komend. BMW daje możliwość nadania imienia asystentowi.

Jedną z nowości BMW jest zastąpienie rozbudowanego kluczyka aplikacją na smartfona, którą będzie można otworzyć czy zamknąć drzwi, a także uruchomić silnik zdalnie. Z technicznych nowinek warto wspomnieć o opcjonalnych reflektorach laserowych.

Za topowe nagłośnienie odpowiada firma Harman Kardon. Nowe multimedia z systemem operacyjnym BMW 7.0 mają maksymalnie 10,25-calowy ekran. Można zarządzać nimi przez dotyk lub gestami.

Nowe BMW Serii 3 (G20)
Nowe BMW Serii 3 (G20)© fot. mat. prasowe

Nowe BMW Serii 3 wejdzie na rynek 9 marca 2019 roku, a w najbliższym czasie można spodziewać się nowych wersji – m.in. M340i, a także hybrydy plug-in oznaczonej jako 330e. Już teraz wiemy o zestawie akcesoriów z linii M Performance Parts, które będzie można zamawiać w salonach razem z samochodem, a które zobaczycie w drugiej galerii poniżej.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/86]
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWsegment dsedan
Komentarze (37)