Premiera: Ducati Desmosedici RR
Są takie rzeczy, które podnoszą człowiekowi adrenalinę. Niektórzy skaczą ze spadochronów albo próbują wyczynów kaskaderskich. Włoski koncern Ducati potrafi zadbać o taką właśnie adrenalinę. Silnik o pojemności 989 cm3, który team Malboro Ducati używał w 2005 roku dostarcza potężną moc w ułamki sekund. Oto Desmosedici RR - replika z toru MotoGP!
01.04.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Są takie rzeczy, które podnoszą człowiekowi adrenalinę. Niektórzy skaczą ze spadochronów albo próbują wyczynów kaskaderskich. Włoski koncern Ducati potrafi zadbać o taką właśnie adrenalinę. Silnik o pojemności 989 cm3, który team Malboro Ducati używał w 2005 roku dostarcza potężną moc w ułamki sekund. Oto Desmosedici RR - replika z toru MotoGP!
Amerykański dziennikarz pracujący dla motorcycle-usa.com - Steve Atlas przez dwa dni sprawdzał możliwości tej niezwykłej maszyny. Sam Atlas może nazwać się szczęściarzem, bo to także jemu dane było jakiś czas temu testowanie na torze maszyny Casey'a Stonera ( Ducati GP8 MotoGP). Jazdy Desmosedici RR odbywały się na torze jak na publicznych drogach. Swoje wrażenia opisuje w szerokiej recenzji tego modelu.
Silnik jest identyczny jaki team Malboro Ducati używał podczas wyścigów MotoGP w 2005 roku, kiedy to jeszcze nie wprowadzono ograniczeń pojemności do 800 cm3. Silnik typu V-Four z pojemnością 990 cm3 sprawia, że moc dostarczana jest momentalnie. Czerwona kreska zaczyna się dopiero przy obrotach rzędu 14,200, co sprawia, że Desmosedici jest prawdopodobnie najagresywniejszą maszyną na rynku!
Team Ducati wydaje około 300 000 dolarów każdego roku na badania i rozwój swoich hamulców. W tym modelu widać, że te pieniądze nie idą na marne. Dwa wykonane z włókna węglowego hamulce od Bremo po rozgrzaniu powodują, że kierowca bardzo szybko całuje przednią szybę. Ale przy takich osiągach nie mogłoby być inaczej. Zawieszenie jest sztywne na tyle, że nawet ciężki kierowca odczuje pozytywną pracę technologii od firmy Ohlins.
Jeśli chodzi o stylizację uwagę przykuwa przypominający od razu bolidy Ferrari wściekle czerwony lakier. Ducati wprowadziło replikę motocykla MotoGP z myślą o każdym, kto jest uzależniony od adrenaliny. Koszty są niebotyczne. Motor kosztuje 275 000 zł!
Źródło: motorcycle-usa.com