Premiera Citroëna C5 Aircross. Kolejny crossover, który może zastąpić minivana

Citroën zaprezentował wreszcie europejską wersję znanego od roku w Chinach modelu C5 Aircross. Większy brat C3 Aircross jest odpowiedzią na rosnący segment kompaktowych SUV-ów, które zastępują rodzinne minivany.

Kolejny francuski SUV, który może zastąpić klasyczne auta rodzinne. Wyróżnia się nie tylko stylistyką, ale także wyjątkowym komfortem i... zaskakującym prześwitem.
Kolejny francuski SUV, który może zastąpić klasyczne auta rodzinne. Wyróżnia się nie tylko stylistyką, ale także wyjątkowym komfortem i... zaskakującym prześwitem.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

25.05.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak przystało na markę Citroën, C5 Aircross jest odważnie narysowanym autem, które będzie można konfigurować tak, by dostosować je do własnego gustu i wyróżnić się pośród innych. Wystarczy wspomnieć o palecie aż 30 kombinacji kolorów nadwozia.

Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross© fot. mat. prasowe

Kabina wyróżnia się szerokim zakresem konfiguracji wnętrza, ma m.in. przesuwane trzy niezależne siedzenia z tyłu, które można złożyć każde z osobna. Dwa z nich mają zaczepy ISOFIX, natomiast trzeci fotelik można zamontować w tym systemie na przednim siedzeniu.

Bagażnik ma pojemność 580 l w ustawieniu standardowym oraz 720 l po przesunięciu foteli do przodu. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń uzyskuje się przestrzeń o pojemności 1630 litrów.

Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross© fot. mat. prasowe

Nowy crossover Citroëna mierzy 4,5 metra długości, a rozstaw osi to 2,73 m. Kabina jest więc przestronna. Zgodnie z ideą Citroën Advanced Comfort, samochód ma być bardzo wygodny, głównie dzięki progresywnym ogranicznikom hydraulicznym w zawieszeniu i specjalnej konstrukcji foteli.

Citroën C5 Aircross może jeździć sam po autostradzie w obrębie swojego pasa ruchu dzięki systemowi Highway Driver Assist. Ma łącznie 20 systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy.

Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross© fot. mat. prasowe

Jako samochód przygotowany do jazdy po bezdrożach ma funkcje Grip Control – terenowy program kontroli trakcji – oraz Hill Descent Assist, czyli system ułatwiający bezpieczny zjazd ze stromego zbocza. Co ciekawe, prześwit wynosi aż 230 mm, a jeżeli jest to prześwit poprzeczny, to mamy do czynienia – przynajmniej w tym zakresie – z prawdziwą terenówką. Oczywiście bez napędu na cztery koła.

Choć samochód zadebiutował w ubiegłym roku na rynku chińskim i tam jest już doskonale znany, a wersja europejska nie różni się zasadniczo niczym, to mimo to nie ma obaw o pochodzenie. Citroën C5 Aircross jest produkowany we Francji, a na polski rynek trafi pod koniec bieżącego roku. W 2019 zadebiutuje wersja plug-in z napędem hybrydowym umożliwiającym ładowanie akumulatora z gniazdka.

Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross© fot. mat. prasowe

Do tego czasu pojawią się dwie wersje benzynowe z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz 1.6 PureTech o mocy 180 KM. Pierwszy konfigurowany wyłącznie z przekładnią manualną, natomiast ten mocniejszy tylko z ośmiobiegowym automatem.

Gama diesli to również dwie jednostki, w tym najnowsza 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM, dostępna z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach. Większy diesel 2.0 BlueHDi rozwija moc 180 KM i będzie oferowany wyłącznie z automatem.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/28]
Źródło artykułu:WP Autokult
CitroënCitroën C5segment j
Komentarze (2)