Prawie 100‑procentowy wzrost sprzedaży Infiniti w Polsce
Marka Infiniti, o której można powiedzieć, że jeszcze raczkuje na rynku europejskim, nabiera zdecydowanego rozpędu, zwłaszcza u nas. Notuje rewelacyjne wyniki i wzrosty sprzedaży samochodów.
19.05.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Infiniti notuje kilku-kilkunastoprocentowe wzrosty sprzedaży w stosunku do analogicznych okresów z ubiegłego roku. Tylko w kwietniu sprzedało 16 700 samochodów, co dało 12-procentowy wzrost w stosunku do kwietnia 2014 roku. Na największym rynku, czyli amerykańskim wzrost wynosi ok. 8 procent, natomiast wyniki niesamowicie podskoczyły w Chinach, gdzie Infiniti sprzedało 41 procent samochodów więcej niż w roku ubiegłym.
Wzrosty sprzedaży zauważa się również w Europie, a fenomenem wydaje się polski rynek. Obecnie Polska jest numerem jeden w sprzedaży samochodów marki Infiniti w Europie, notując wzrost w stosunku do ubiegłego roku na poziomie 96 procent!
Obecnie w Polsce Infiniti oferuje pięć modeli: Q50, Q60 (Coupé i Cabriolet), Q70, QX50 oraz QX70. Duży wzrost sprzedaży marka zawdzięcza oczywiście najnowszemu w gamie modelowi Q50, szczególnie wersjom benzynowym 2,0 turbo i Hybrid AWD. Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska potwierdza, że na polskim rynku jest jeszcze spory potencjał.
Cóż, widocznie Polakom znudziły się już marki premium wąskiego grona Audi, BMW i Mercedes. Zaczynają patrzeć przychylnym okiem w kierunku japończyków. Warto pamiętać o tym, że prestiż posiadania samochodu klasy premium polega m. in. na posiadaniu auta wyjątkowego, innego niż znajomi i technicznie nie gorszego. Model Q50 bez trudu dotrzymuje kroku swoim najsilniejszym konkurentom, zarówno pod względem technicznym jak i jakościowym. Jesteśmy ciekawi jakimi wynikami za jakiś czas pochwali się Jaguar, którego model XE niedawno dołączył do grona samochodów klasy średniej premium.
Zobacz także