Praktycznie, ale z nutką szaleństwa – MR Touran 2.0 TDI (170 KM) Stage 1 (2010)
Masz żonę i czwórkę dzieci? Pewnie chciałbyś mieć sportowe Porsche 911 albo Audi R8, ale kupiłeś praktycznego Volkswagena Tourana. Na szczęście jednak nie wszystko stracone.
23.09.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Masz żonę i czwórkę dzieci? Pewnie chciałbyś mieć sportowe Porsche 911 albo Audi R8, ale kupiłeś praktycznego Volkswagena Tourana. Na szczęście jednak nie wszystko stracone.
W życiu są rzeczy ważne i ważniejsze. Rodzina znajduje się zwykle na liście priorytetów. Być może musiałeś zrezygnować chwilowo z marzeń i kupiłeś funkcjonalnego, lecz przy okazji nudnego do bólu Volkswagena Tourana. Przecież trzeba jakoś przewieźć żonę i pociechy na wczasy. Ale w żyłach cały czas masz benzynę - no, w tym wypadku „ropę” - i może przychodzi Ci wtedy do głowy pewna myśl: a co by było, gdyby tak poddać Tourana tuningowi? Na przykład w MR Car Design…
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 - po raz pierwszy
Już na początku tego roku MR przedstawiło Tourana. Pisaliśmy już o nim na Autokulcie. Teraz tuner dokonał pewnych zmian w tym samym egzemplarzu. Jakie są różnice? Ile wszystko kosztuje?
Bazowe auto jest wyposażone w silnik 2,0 TDI z turbodoładowaniem. Ponieważ prezentowany samochód został wyprodukowany przed majem tego roku, to jego jednostka napędowa ma układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami, a nie zasobnikowy (Common Rail). Niezależnie od tego motor wytwarza 170 KM, a jego moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750-2500 obr./min. Ważący 1660 kg minivan osiąga prędkość 212 km/h.
Wykorzystując nowy program w ECU (cena 699 euro), MR Car Design uzyskało dodatkowe 53 KM i 107 Nm. W kwestii układu wydechowego i intercoolera panuje informacyjne zamieszanie. Część dziennikarzy podaje, że sportowy układ wylotowy i międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego mogą zostać zainstalowane dopiero na życzenie klienta, z kolei w innych źródłach można przeczytać, że wspomniane elementy montowane były już w pierwotnym wariancie opisywanego auta. Na razie osiągi samochodu pozostają tajemnicą.
W pierwszej wersji mechanicy zdecydowali się na montaż gwintowanego zawieszenia KW, teraz zmienili je na zawieszenie firmy Weitec (też regulowane), które kosztuje 749 euro. Podobnie jest z kołami – początkowo były 19-calowe felgi, a teraz koła mają średnicę 20” (1399 euro). Zagadką pozostaje układ hamulcowy. Pierwotnie założono hamulce Stoptech, teraz na zdjęciach widać zaciski Porsche.
Największe zmiany zaszły w nadwoziu. Poprzednia odmiana była „goła”, natomiast obecnie minivan jest ozdobiony nowym zderzakospojlerem z przodu, listwami progowymi i tylnym zderzakiem.
MR Touran 2,0 TDI prezentuje się interesująco i nietuzinkowo jak na auto tego typu. Mający sportowe zacięcie ojciec rodziny powinien być z niego zadowolony. Jedynym problemem może być jakość polskich dróg, które z pewnością skutecznie „wymasują” kręgosłup wszystkich podróżujących tym samochodem.
Dane techniczne:
- Typ: R4, ZS
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1968 cm3
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 223 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 113,31 KM/l (seryjny - 86,38 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 457 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Koła przednie: 20\
- Koła tylne: 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1660 kg
- Stosunek masy do mocy: 7.44 kg/KM (seryjny - 9.77 kg/KM)
- Długość: 4407 mm
- Szerokość: 1794 mm
- Rozstaw osi: 2678 mm
Koszty:
- Program sterujący silnikiem: 699 euro
- Układ wylotowy: 1150 euro
- Intercooler: 599 euro
- Zawieszenie Weitec: 749 euro
- Koła: 1399 euro
- Przedni zderzakospojler: 249 euro
- Listwy progowe: 299 euro
- Tylny zderzak: 330 euro
RAZEM: max. 5474 euro
Źródło: worldcarfans