Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra
Jeśli uwielbiasz ospoilerowanie wykraczające poza granicę dobrego smaku, Je Design ma coś dla ciebie. Najspokojniejszy stylistycznie hothatch dostępny obecnie na rynku - Seat Leon Cupra - przeszedł sporą metamorfozę. Całe szczęście, że dużo zmieniło się też w kwestii osiągów…
10.11.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Standardowy Seat Leon Cupra nie jest samochodem wulgarnym. To dla wielu spora zaleta. Inaczej sprawa prezentuje się z egzemplarzami po tuningu w Je Design. Otrzymają one agresywne zderzaki przednie (w kontrastującym kolorze) ze splitterem, regulowany spoiler, poszerzenia błotników oraz tylny zderzak, którego kanały powietrzne wydają się służyć tylko stylistyce, a nie chłodzeniu hamulców. Modyfikacja dostępna jest wyłącznie dla egzemplarzy pięciodrzwiowych, a co ciekawsze, jest legalna na drogach Niemiec jak i Szwajcarii.
Firma zdecydowała się na montaż 20-calowych felg z oponami Hankook S1-Evo o rozmiarze 265/25. Leon Cupra został też obniżony o 20 mm. Udało się zachować przy tym standardowy system adaptacyjnych amortyzatorów. W ofercie znajdziemy też opcjonalne zawieszenie KW, który obniża auto o 45 mm. Modyfikacje pod maską mają jednak znacznie lepszy efekt. Pierwszy poziom opiera się na zmianie ustawień oprogramowania silnika, dzięki czemu generuje on 360 KM oraz 450 Nm. Prędkość maksymalna wzrasta do 265 km/h.
Ciekawiej prezentuje się za to drugi poziom oferty. Obejmuje on wymianę wydechu, który pozwala wyciągnąć aż 380 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Co więcej, ma klapki odpowiadające za modulację dźwięku, które są obsługiwane w ramach standardowych programów jazdy Seata. Prędkość maksymalna wzrasta do 285 km/h. Niezależnie na jaki program się zdecydujemy, auto będzie musiało być tankowane benzyną 98-oktanową. Je Design zapewnia dwa lata gwarancji. Cena kontrowersyjnych pakietów nie została ujawniona.