Porsche zrobiło nowoczesne radio do starszych modeli. CarPlay i DAB+ w klasyku
Porsche nie raz udowodniło już, że dba nie tylko o sprzedaż nowych aut, ale i właściwą pielęgnację tych starszych egzemplarzy. Tym razem zaoferowało swoim klientom bardzo przydatne udogodnienie: dwa nowoczesne radia z dotykowym ekranem, które pasują do modeli marki sprzed kilkudziesięciu lat.
24.04.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecki producent pięć lat temu zaprezentował już podobny produkt: nawigację do klasycznych modeli marki (911 od pierwszej generacji do 993 z początku lat 90., wybranych konstrukcji z silnikami umieszczonymi z przodu i centralnie). Inżynierzy z Zuffenhausen musieli się naprawdę postarać, by do zabytkowego wnętrza tak zgrabnie wpasować 3,5-calowy, kolorowy ekran z wszystkimi nowoczesnymi funkcjami włącznie ze sterowaniem głosowym. Można je było podłączyć przez klasyczne złącze DIN.
Pomysł musiał się przyjąć, bo producent rozwinął ten pomysł o dwa nowe urządzenia. Pierwszym jest druga generacja opisywanego systemu, który teraz zyskał jakże nowoczesną nazwę Porsche Classic Communication Management. Nadal ma 3,5-calowy ekran oraz dwa pokrętła naśladujące inne oryginalne elementy deski rozdzielczej, ale teraz dysponuje także nową nawigacją z tymi samymi funkcjami co zestaw ze współczesnych modeli marki. Pojawiły się także funkcje DAB+ i Apple CarPlay. Telefon można połączyć z autem kablem USB bądź przez Bluetooth.
Całkowitą nowością jest za to zestaw PCCM Plus przeznaczony do dwóch modeli oferowanych przez Porsche przez większą część lat 90., a więc 911 generacji 996 i Boxstera generacji 986. Miejsce dwóch paneli z wieloma przyciskami i niewielkimi wyświetlaczami zajmuje jeden duży, siedmiocalowy ekran z przyciskami utrzymanymi w duchu oryginału.
Właściciel takiego dwudziestoletniego auta zachowuje więc pożądany klimat, a przy tym ma dostęp do wszystkich tych funkcji multimediów, które znajdują się także w najnowszym odpowiedniku jego auta, wliczając w to obsługę Apple CarPlay i Android Auto. Zachowana jest przy tym pełna funkcjonalność wszystkich oryginalnych elementów w aucie, włącznie z nagłośnieniem i instrukcjami nawigacji wyświetlanymi na desce rozdzielczej. Jak to w Porsche – pomyśleli o wszystkim.
Cena za takie udogodnienie wydaje się całkiem uczciwa: 1439,89 euro za PCCM dla starszych aut i 1606,51 euro za ten z dwukrotnie większym ekranem. Oprócz samego wpływu na komfort eksploatacji rozwiązanie to może zwiększyć także atrakcyjność auta na rynku wtórnym.
Pomysł Porsche już spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem wśród właścicieli starszych aut. A ja myślę tylko, jak dobrze byłoby zobaczyć nowoczesny i dobrze działający w połączeniu ze smartfonem zestaw multimedialny w innych fajnych modelach o podobnym stażu: Aston Martinie V8 Vantage, Maserati 3200 GT albo BMW M3 E46. Wtedy takim youngtimerom nie brakowałoby już naprawdę niczego.