Porsche rozszerza funkcje tempomatu, który sam dobierze prędkość w zakręcie
Porsche to samochody, które słyną z doskonałej przyczepności i sterowności, co pozwala pokonywać zakręty w bardzo szybkim tempie. Jednak to nie wystarczyło Niemcom, którzy stworzyli tempomat samodzielnie dobierający prędkość w zakręcie.
12.05.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
System InnoDrive ma po części myśleć za kierowcę, czyli mamy kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Jednak czym byłoby Porsche, gdyby nie prowadzić go samodzielnie? Dlatego nikt nie odbiera całej frajdy z pokonywania łuków.
Informacje o zakręcie będą pobierane z mapy systemu nawigacji, a kierowca będzie mógł włączając tempomat ustawić maksymalne przeciążenie boczne w zakresie 0,5-0,7 g. Tym samym tempomat doskonale sprawdzi się na bardziej krętych drogach, czyli tam, gdzie kierowca do tej pory zazwyczaj wyłączał to urządzenie. Poza tym, dzięki współpracy tempomatu z nawigacją, łatwiej będzie oszacować w jakim stopniu warto zwiększyć lub zmniejszyć prędkość jazdy ze względu na ukształtowanie drogi, biorąc pod uwagę nie tylko zakręty, ale też skrzyżowania czy wzniesienia, co przyczyni się do redukcji zużycia paliwa.
Na chwilę obecną nie znamy daty premiery InnoDrive oraz tego, w którym modelu zadebiutuje.