Porsche pokazało swój pomysł sprzed 20 lat. Ma dwa różne tyły
Porsche pochwaliło się swoim konceptem z 2002 roku, który miał być inną odmianą SUV-a Cayenne. Mało kto do tej pory wiedział, że rozważano aż trzy dodatkowe warianty tego modelu, a jeden z nich miał dwa różne tyły.
14.08.2022 | aktual.: 13.03.2023 16:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche Cayenne zaprezentowano w 2002 r. na salonie samochodowym w Paryżu i w tym samym roku rozpoczęto jego produkcję w Bratysławie. Miał być odpowiedzią na konkurencyjne SUV-y premium, ale w praktyce stał się wybawieniem firmy. Ogromne zainteresowanie i dobra sprzedaż modelu uratowały finanse producenta z Zuffenhausen.
Zdecydowano się na klasyczne nadwozie 5-drzwiowe, choć o sportowej sylwetce nawiązującej do 911. Jednak dopiero po 20 latach Porsche zdradziło, że były jeszcze inne koncepcje jako dodatkowe wersje nadwoziowe, m.in. wydłużone z siedmioma siedzeniami, ale też krótsze coupé lub cabrio. W praktyce powstało tylko to ostatnie i teraz Porsche je prezentuje.
Mierzące 4,8 metra długości nadwozie ma drzwi wydłużone o 20 cm. Nigdy nie zostało przygotowane do jazdy, dopuszczone do ruchu ani testów drogowych, ponieważ jest jedynie makietą. Powstało tylko po to, by oceniono jego przydatność.
Co jeszcze ciekawsze, makieta ma dwie wersje tyłu, które oceniano pod kątem wygody podróżowania na tylnych siedzeniach oraz możliwości składania dachu. Jak zdradza Porsche, gdyby taki pojazd miał trafić do produkcji, to najpewniej miałby mechanizm składania dachu jak w obecnie produkowanym 911 Targa z pałąkiem za przednimi siedzeniami. Jednak mechanizm ten nigdy nie przeszedł nawet etapu symulacji komputerowej i nigdy nie powstał.