Porsche pokazało nowe 911 Turbo S. Wchodzi na poziom 650 KM mocy

Porsche 911 Turbo S od lat jest szczytowym osiągnięciem każdej generacji "dziewięćset jedenastki" pod względem mocy, osiągów, właściwości jezdnych i komfortu. Nawet jeśli rodzina GT RS jest szybsza, to i tak jest tylko dekoracją gamy, natomiast wisienką na torcie jest model Turbo S. Najnowszy startuje z poziomu mocy 650 KM i znów jest technicznym high endem marki.

Nowe Porsche 911 Turbo S
Nowe Porsche 911 Turbo S
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S - najmocniejsze Turbo w historii. Samochód typu GT łączy w sobie takie cechy jak szybkość, komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Topowy wariant trafi na rynek jako Coupe i Cabriolet w mocniejszej odmianie, natomiast chwilę będziemy musieli poczekać na słabszą 911 Turbo.

Za napęd odpowiada 3,8-litrowy bokser generujący moc 650 KM, czyli o 70 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy to teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm). Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 2,7 s. Równie imponujące jest przyspieszenie od 0 do 200 km/h, które wynosi 8,9 s. Prędkość maksymalna pozostaje na poziomie poprzednika - 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S (2020)
Porsche 911 Turbo S (2020)© fot. mat. prasowe

Zupełnie nowy silnik otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, który znacznie poprawił charakterystykę pod względem odpowiedzi na naciśnięcie pedału gazu oraz emisji spalin.

Turbo S jeszcze bardziej "tłuste"

Porsche 911 Turbo S (2020)
Porsche 911 Turbo S (2020)© fot. mat. prasowe

Znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne modelu 911 Turbo S. Nadwozie z przodu jest o 45 mm szersze, a z tyłu o 20 mm. Automatycznie wzrosły rozstawy kół - z przodu o 42 mm, a z tyłu o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku.

Porsche znane od lat z uzyskiwania przyczepności w dużej mierze za sprawą czystej mechaniki, stosuje w modelu Turbo S ogumienie w dwóch różnych rozmiarach. Z przodu to 20-calowe opony w rozmiarze 255/35, a z tyłu zastosowano 21-calowe obręcze z oponami 315/30.

Modele 911 Turbo S Coupe można już zamawiać w cenie od 1 077 000 zł. Cabriolet kosztuje od 1 143 000 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)