Porsche Cayman GT4 Clubsport - premiera dla głodnych torowych wrażeń [aktualizacja]
W tym roku Porsche wypuściło jeden z najwspanialszych drogowych modeli w historii firmy. Mowa oczywiście o Caymanie GT4. Teraz przyszedł czas przenieść tę maszynę na tor.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Właściwie Cayman GT4 jest drogowym samochodem wyłącznie dlatego, że dostał stosowną homologację. W praktyce żywiołem tej maszyny jest tor wyścigowy. Cayman GT4 jest doskonałą alternatywą dla większego 911 GT3 RS i z pewnością jest jednym z lepszych samochodów, którymi można wyjechać z salonu i pojechać prosto na track day.
Porsche to marka z rodowodem wyścigowym i mając w stajni Caymana GT4 nie mogła sobie odpuścić pozostawienia go wyłącznie w wersji drogowej. Homologacja dopuszczająca do ruchu publicznego zakłada kagańce tam, gdzie można odjąć kolejne kilogramy i zapewnić lepsze osiągi. Dlatego Porsche przystosowało swojego mniejszego sportowca do zawodowej walki na torze.
Wyczynowa maszyna została zaprezentowana na salonie samochodowym w Los Angeles. Jej sercem jest 3,8-litrowy bokser. Sześć cylindrów w układzie płaskim generuje 385 KM, co jest w tym wozie więcej niż wystarczającym zapasem mocy. Trafia ona na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK zoptymalizowanej do startów w sporcie motorowym.
Kompletne zawieszenie tego modelu pochodzi z Porsche 911 GT3 Cup. Na wyposażeniu Caymana GT4 Clubsport znalazły się także wyczynowe hamulce z 6 tłokami z przodu i 4 z tyłu. Na obu osiach pracują 380-milimetrowe tarcze stalowe. Kryją się one za 18-calowymi kutymi felgami obutymi w opony Michelin.
Standardowo torowa wersja najmniejszego sportowego wozu w ofercie Porsche wyposażona jest w 90-litrowy zbiornik paliwa. Opcjonalnie Cayman GT4 może zostać uzbrojony w bak FT3 oferowany w dwóch pojemnościach: 70 lub 100 l.
Wnętrze wyczynowego Porsche zostało ogołocone ze wszystkich wygód. Zastąpiła je homologowana klatka bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy i lekki fotel kubełkowy z kompozytu węglowego. Masa gotowego wozu wynosi 1300 kg. Dla porównania drogowa odmiana waży według normy DIN 1340 kg. To oznacza, że Porsche ujęło kliogramów, a dodało mocy, poprawiając przy tym podzespoły odpowiedzialne za prowadzenie.
The new Cayman GT4 Clubsport. Rebels race harder.
Porsche Cayman GT4 Clubsport będzie przygotowywane do startów w wielu seriach. Będą to między innymi VLN Long Distance Championship, SRO GT4, Pirelli GT3 Cup Trophy USA i Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada.
Jeśli jesteście głodni torowych wrażeń, to Caymana GT4 Clubsport możecie zamówić już teraz. Cena bez VAT-u w Niemczech zaczyna się od 111 000 euro. Cena zwykłego, jeśli w ogóle można tak powiedzieć o tej wersji, Caymana GT4 startuje od 72 080,67 euro bez podatków.
Porsche Cayman GT4 Clubsport - zdjęcia
[aktualizacja 27 listopada]
Porsche przedstawiło kolejny film promocyjny Caymanowi GT4 Clubsport. To jeden z tych materiałów, z których nie dowiadujemy się niczego nowego, ale oglądamy go z wielką przyjemnością. Jest klimat, jest świetny dźwięk silnika - nie trzeba niczego więcej: