Porsche Cayman GT4 Clubsport MR - wyścigowa wersja od Manthey Racing
Drogowe Porsche Cayman GT4 jest bez wątpienia kompetentną maszyną sportową, ale trudno nazwać to wydanie rasową wyścigówką. Z pomocą przychodzi pakiet modyfikacji od Manthey Racing, nadający Caymanowi typowo torowy charakter.
03.08.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zestaw Manthey Racing można określić mianem prawie fabrycznego. Będzie on bowiem dostępny jako opcja w niektórych amerykańskich salonach Porsche. Podobne wydanie, choć niebędące dziełem Manthey Racing jest oferowane także w Europie.
Specjaliści z Manthey Racing postanowili podporządkować wszystko jak najlepszym osiągom. Zaczęli od kuracji odchudzającej. Z pokładu GT4 zniknęło zbędne wyposażenie, a wiele elementów takich jak klapy i drzwi zastąpiono lżejszymi odpowiednikami z włókna węglowego. W efekcie masa Caymana spadła z 1340 kg do 1300 kg.
Auto wyróżnia się także torowym, w pełni regulowanym zawieszeniem pozwalającym dostosować ustawienia do specyfiki konkretnego toru. Brak informacji o modyfikacjach hamulców sugeruje, że te pozostały seryjne. Podobnie zresztą jak napęd. A co z wyglądem? Jest on podporządkowany przede wszystkim kwestiom aerodynamiki. Oprócz dokładek zderzaków i progów, Cayman zyskał także pokaźne, tylne skrzydło z regulacją. Tak zmodyfikowane wydanie jest homologowaną maszyną serii GT4, co pozwala na starty w wyścigach takich jak chociażby Pirelli World Challenge GTC, czy Continental Tire Sports Car Challenge GS.
Jeśli zaś chodzi o seryjnego Caymana GT4, niebawem powinien on przejść face lifting, zyskując tym samym elementy charakterystyczne dla modelu 718 Cayman. Co jednak ważne, wydanie GT4 zachowa wolnossący silnik, dzięki czemu powinno być nadal ciekawą propozycją nawet dla najbardziej zatwardziałych motoryzacyjnych purystów.