Porsche 918 Spyder osiągnęło 6 minut 57 sekund na Nürburgringu

Porsche 918 Spyder pokazano światu po raz pierwszy już 3 lata temu. Od tamtego czasu Ferrari zdążyło zaprezentować LaFerrari, a McLaren odsłonił następcę legendarnego F1 – model P1. Przez nowości konkurentów z Włoch i Wielkiej Brytanii o Porsche wszyscy trochę zapomnieli i całą swoją uwagę skierowali na pojedynek pomiędzy nowymi hipersamochodami. 918 Spyder właśnie z hukiem o sobie przypomniało. Porsche pokonało Nürburgring w 6 minut 57 sekund.

Porsche 918 Spyder osiągnęło 6 minut 57 sekund na Nürburgringu
Mariusz Zmysłowski

10.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Porsche 918 Spyder pokazano światu po raz pierwszy już 3 lata temu. Od tamtego czasu Ferrari zdążyło zaprezentować LaFerrari, a McLaren odsłonił następcę legendarnego F1 – model P1. Przez nowości konkurentów z Włoch i Wielkiej Brytanii o Porsche wszyscy trochę zapomnieli i całą swoją uwagę skierowali na pojedynek pomiędzy nowymi hipersamochodami. 918 Spyder właśnie z hukiem o sobie przypomniało. Porsche pokonało Nürburgring w 6 minut 57 sekund.

Niedawno pisaliśmy, że McLaren P1 przejechał słynną pętlę w 7 minut i 4 sekundy. Były to nieoficjalne informacje. Plotki głosiły, że to nie zadowoliło inżynierów, którzy chcieliby, aby ich dzieło zeszło poniżej 7 minut. To zrobiło wszystkim nadzieję na spektakularny sukces hiperauta z Wielkiej Brytanii. Wszystko „zepsuło” Porsche ze swoim hybrydowym 918 Spyder i palma pierwszeństwa wśród cywilizowanych*, dopuszczonych do ruchu samochodów, które przekroczyły magiczną barierę 7 minut, przypadła Niemcom.

Nordschleife vs. Porsche 918 Spyder - 6:57

Tym samym Porsche rzuciło rękawice dwóm rywalom. Ferrari i McLaren doskonale wiedzą, że teraz muszą udowodnić, że ich samochody stać na więcej niż konkurencję. Dlatego nie mają wyjścia – muszą przebić czas 6 minut 57 sekund.

Próby przekroczenia bariery 7 minut podjęło się trzech kierowców: kierowca testowy Porsche Timo Kluck, kierowca fabryczny Porsche Marc Lieb oraz Walter Röhrl. Według informacji podanych przez twórców 918 Spyder, cała trójka próbując osiągnąć maksymalnie dobry rezultat na ponad 20-kilometrowej pętli, za każdym razem schodziła poniżej 7 minut. Jednak to wynik Marca Lieba okazał się tym najlepszym. Próby bicia rekordów podjęto w dwóch egzemplarzach 918 Spyder. Obydwa były wyposażone w pakiet Weissach.

Onboard footage - Record Run 918 Spyder at the Nürburgring

*Lepsze czasy wciąż mają Radical SR8 i SR8 LM, ale wiele osób uważa, że ze względu na ich stricte torowy, surowy charakter, są to pojazdy nieco innej kategorii niż pozostałe maszyny, konkurujące o miano króla Nürburgringu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Dr Frank Walliser
  • Wolfgang Hatz i Walter Rohrl
[1/7]
Komentarze (0)