Porsche 911 od Remastered to prawdziwe dzieło na kołach. Stworzyli je Polacy z 911Garage
Porsche 911 przez dekady wyrobiło sobie odpowiednią renomę. Dlatego 911Garage z podwarszawskich Łomianek postanowiło stworzyć markę Remastered, która będzie reinterpretowała legendę z Zuffenhausen. A efekt jest naprawdę imponujący.
19.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
911Garage z Łomianek pod Warszawą nie powinno być obce fanom motoryzacji. To właśnie tam Akira Nakai zbudował kilka wyjątkowych Porsche 911 RAUH-Welt Begriff i nie da się ukryć, że przed firmą kultowe 911 nie ma praktycznie żadnych tajemnic. Teraz 911Garage rusza z kolejną inicjatywą — marką Remastered, która ma się zajmować reinterpretacją niemieckiej legendy.
Co to oznacza? Przede wszystkim oddanie hołdu historycznemu modelowi poprzez modyfikację i dostosowanie do codziennego użytkowania, a także sprostanie wymogom klientów. Można się w tym dopatrywać podobnej pracy, z której od lat słynie m.in. Singer. Praca nad projektem trwa już od jakiegoś czasu, a jej pierwszym efektem jest Remastered No.1, którego można było podziwiać podczas Porsche Parade w 2021 r. Teraz firma chce zaoferować takie samochody także klientom.
911 od Remastered bazuje na generacji 964, którą poddano backdatingowi, co oznacza, że poszczególne elementy mają upodobnić samochód do starszego modelu z lat 60. Na pierwszy rzut oka można dostrzec nowe zderzaki i poszerzone o 30 mm nadkola. Z kolei podłoga kabiny oparta jest na nowej, kompozytowej konstrukcji.
Już po pierwszych zdjęciach widać, że mamy do czynienia z prawdziwym dziełem. Dużo uwagi poświęcono detalom, w tym m.in. ręcznie wykonanej atrapie spojlera na tylnej klapie, korkowi wlewu paliwa z aluminium czy 17-calowym, skręcanym felgom, które kształtem odwołują się do legendarnych obręczy Fuchs.
Ważną rolę odegrało także wyposażenie auta w kilka współczesnych atrybutów, jak np. LED-owe reflektory czy klasycznie wyglądający system audio, umożliwiający korzystanie z nawigacji czy sparowanie telefonu. A skoro już przy wnętrzu jesteśmy – jemu także należy się chwila uwagi.
Klient będzie miał szereg możliwości konfiguracyjnych, jeśli chodzi o dobór materiałów, szwów czy kolorów, zarówno na drzwiach, fotelach, jak i desce rozdzielczej. Przemodelowano też tunel środkowy, zastosowano nową dźwignię i gałkę zmiany biegów. Świetnego klimatu dodają podłokietniki na drzwiach w kształcie sylwetki auta oraz gustowne paski do otwierania drzwi.
Kluczowym aspektem rozwoju auta była poprawa prowadzenia oraz właściwości jezdnych. Dlatego zastosowano zestaw zawieszenia KW z możliwością regulacji wysokości, a opcjonalnie można zamówić elektrycznie sterowane amortyzatory. Z kolei pod obręczami znajdziemy skuteczniejsze, 6-tłoczkowe zaciski.
A co z silnikiem? To klasyczny, 6-cylindrowy boxer chłodzony powietrzem, który poddawany jest procesowi odbudowy. Obyło się bez podnoszenia mocy, co sprawia, że jednostka generuje 250 KM i 310 Nm. Przy okazji wymieniono cały układ wydechowy na nowy, specjalnie do tego celu zaprojektowany, który poprawia przebieg krzywej momentu w górnym zakresie obrotów.
Jeśli zastanawiacie się co z ekologią, o tym również pomyślano. Samochód jest wyposażony w dwa sportowe katalizatory, dzięki czemu nie ma się co obawiać o problemy z przeglądem.
Trzeba przyznać, że taka 911 będzie skutecznie wyróżniać się na tle innych. Remastered daje na budowane przez siebie auto 3 lata gwarancji mechanicznej. Jeśli jesteście chętni – nie ma co czekać. Biorąc pod uwagę staranność oraz ręczne wykonanie, czas oczekiwania może nie być krótki.