TechArt Porsche 911. Tuner wziął na warsztat generację 992

Od niedawna w sprzedaży dostępna jest nowa generacja legendarnego modelu Porsche – 911 (992). Mimo że jazda nim jest bardzo ekscytująca, dla głodnych dodatkowych wrażeń oraz indywidualistów TechArt przygotował coś specjalnego.

TechArt Porsche 911 (992)
TechArt Porsche 911 (992)
Źródło zdjęć: © techart.de
Filip Buliński

02.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Położona w centrum Badenii-Wirtembergii niewielka miejscowość Leonberg jest domem dla firmy TechArt specjalizującej się w tuningu aut Porsche. Właśnie zaprezentowali swoje najnowsze dziecko. I ciężko jest się nie zgodzić z faktem że robi wrażenie. Niemiecka firma wzięła na warsztat 911 Carrerę 4S i zmodyfikowała silnik, zawieszenie, nadwozie, wnętrze oraz układ wydechowy. Zacznijmy jednak od tego, co chłonął nasze oczy.

TechArt Porsche 911 (992)
TechArt Porsche 911 (992)© techart.de

Bardziej dynamiczne nadwozie

Na pierwszy rzut oka zobaczymy na pewno czarne i złote wstawki. Oprócz tego porsche otrzymało przedni zderzak składający się aż z 5 części, dokładki progowe z lotkami przy tylnych nadkolach, skromny dyfuzor, spojler dachowy oraz maskę z włókna węglowego. Całość przyozdabiają z przodu 20-, a z tyłu 21-calowe złote felgi mające nawiązywać swoim designem do obręczy Daytona montowanych przez TechArt w modelu 911 (996).

Dopełnieniem jest pokaźnych rozmiarów spojler, którego wsporniki wykonane zostały z przezroczystego poliwęglanu – makrolonu. Dodatkowo wymusił on przeprojektowanie pokrywy silnika. Jeśli dodatek ten dla potencjalnego kupcy jest zbyt krzykliwy, może z niego zrezygnować – wtedy otrzyma drobną lotkę montowaną na krawędzi fabrycznie wysuwanego spojlera.

Szlachetne wnętrze

Ręczna robota. Fotele i boczki drzwiowe obszywane są wysokiej jakości brązową skórą i wełną dziewiczą. Kierownica ma charakterystyczny dla tunera kształt ze spłaszczeniem u dołu i obszyta została brązowo-czarną skórą. Do tego aluminiowe pedały i wewnętrzne nakładki progowe z włókna węglowego. Całość dopełnia oczywiście wszechobecna podmiana loga Porsche na logo TechArt.

Widok kierowcy w TechArt Porsche 911 (992)
Widok kierowcy w TechArt Porsche 911 (992)© techart.de

Modyfikacje silnika

Fabryczny 3-litrowy, 450-konny motor Carrery 4S został wzmocniony do 510 KM i 610 Nm (o 80 Nm więcej niż standardowo). Co ciekawe, pełna moc dostępna jest tylko w trybach jazdy Sport i Sport Plus. W pozostałych trybach musimy zadowolić się fabrycznymi osiągami. TechArt postarał się także o odpowiednie brzmienie montując sportowy układ wydechowy ze sterowanymi klapami. Seryjne 911 (992) już jest dosyć nisko osadzone nad ziemią, jednak w Leonbergu postanowili obniżyć je jeszcze o 3 cm.

Ile trzeba zapłacić, aby zaparkować pod domem Carrerę 4S od TechArt-a? Niestety, pozostaje to tajemnicą.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
PorschePorsche 911segment s
Komentarze (0)