TechArt Porsche 911. Tuner wziął na warsztat generację 992
Od niedawna w sprzedaży dostępna jest nowa generacja legendarnego modelu Porsche – 911 (992). Mimo że jazda nim jest bardzo ekscytująca, dla głodnych dodatkowych wrażeń oraz indywidualistów TechArt przygotował coś specjalnego.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Położona w centrum Badenii-Wirtembergii niewielka miejscowość Leonberg jest domem dla firmy TechArt specjalizującej się w tuningu aut Porsche. Właśnie zaprezentowali swoje najnowsze dziecko. I ciężko jest się nie zgodzić z faktem że robi wrażenie. Niemiecka firma wzięła na warsztat 911 Carrerę 4S i zmodyfikowała silnik, zawieszenie, nadwozie, wnętrze oraz układ wydechowy. Zacznijmy jednak od tego, co chłonął nasze oczy.
Bardziej dynamiczne nadwozie
Na pierwszy rzut oka zobaczymy na pewno czarne i złote wstawki. Oprócz tego porsche otrzymało przedni zderzak składający się aż z 5 części, dokładki progowe z lotkami przy tylnych nadkolach, skromny dyfuzor, spojler dachowy oraz maskę z włókna węglowego. Całość przyozdabiają z przodu 20-, a z tyłu 21-calowe złote felgi mające nawiązywać swoim designem do obręczy Daytona montowanych przez TechArt w modelu 911 (996).
Dopełnieniem jest pokaźnych rozmiarów spojler, którego wsporniki wykonane zostały z przezroczystego poliwęglanu – makrolonu. Dodatkowo wymusił on przeprojektowanie pokrywy silnika. Jeśli dodatek ten dla potencjalnego kupcy jest zbyt krzykliwy, może z niego zrezygnować – wtedy otrzyma drobną lotkę montowaną na krawędzi fabrycznie wysuwanego spojlera.
Szlachetne wnętrze
Ręczna robota. Fotele i boczki drzwiowe obszywane są wysokiej jakości brązową skórą i wełną dziewiczą. Kierownica ma charakterystyczny dla tunera kształt ze spłaszczeniem u dołu i obszyta została brązowo-czarną skórą. Do tego aluminiowe pedały i wewnętrzne nakładki progowe z włókna węglowego. Całość dopełnia oczywiście wszechobecna podmiana loga Porsche na logo TechArt.
Modyfikacje silnika
Fabryczny 3-litrowy, 450-konny motor Carrery 4S został wzmocniony do 510 KM i 610 Nm (o 80 Nm więcej niż standardowo). Co ciekawe, pełna moc dostępna jest tylko w trybach jazdy Sport i Sport Plus. W pozostałych trybach musimy zadowolić się fabrycznymi osiągami. TechArt postarał się także o odpowiednie brzmienie montując sportowy układ wydechowy ze sterowanymi klapami. Seryjne 911 (992) już jest dosyć nisko osadzone nad ziemią, jednak w Leonbergu postanowili obniżyć je jeszcze o 3 cm.
Ile trzeba zapłacić, aby zaparkować pod domem Carrerę 4S od TechArt-a? Niestety, pozostaje to tajemnicą.