BMW M8 doczekało się polskich cen. Cabrio jest najdroższe
W polskim konfiguratorze na stronie internetowej BMW pojawiły się wszystkie odmiany nowego M8. Otwarta wersja jest oczywiście najdroższa, jednak cena czterodrzwiowego Gran Coupe plasuje się niżej niż klasycznego Coupe.
11.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dopiero co informowaliśmy o szczegółach BMW M8 Gran Coupe, a już doczekaliśmy się polskich cen wszystkich wersji. Choć pojawiła się ona jako ostatnia, to okazała się być najtańszym sposobem na kupno M8. Ceny zaczynają się od 732 700 zł. Coupe zostało wycenione na 746 800 zł, a Cabrio – 784 400 zł.
Pobawiłem się chwilę konfiguratorem dodając do najdroższej wersji Cabrio wszystkie możliwe opcje, aby uzyskać najbardziej wypasiony model. Wybrałem lakier Individual Frozen Bluestone metallic za 19 567 zł, wnętrze Individual Merino Ivory White Tartufo za 49 948 zł, pakietem M Driver za 12 616 zł i pakiet M Competition za niebagatelne 87 538 zł. Za cenę tego ostatniego można kupić dającą mnóstwo frajdy Fiestę ST.
Do tego można domówić karbonowy pakiet zewnętrzny (27 806 zł), karbonową osłonę silnika (6179 zł), karbonowo-ceramiczne hamulce (45 314 zł), BMW Night Vision (11 328 zł), system audio Bowers&Wilkins (19 361 zł) oraz wiele innych opcji. Po skończeniu konfiguracji cena zatrzymała się na 1 059 578 zł, a to nie koniec. Można ją jeszcze podnieść wykupując pakiet serwisowy czy pakiet Repair Inclusive.
Pod maską M8 pracuje, zespolone z 8-biegową skrzynią Steptronic, 4,4-litrowe V8 generujące 600 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmie zaledwie 3,3 s (w przypadku Cabrio o 0,1 s więcej). Pakiet M Driver znosi elektroniczny kaganiec i pozwala autu rozpędzić się do 305 km/h zamiast “podstawowych” 250 km/h. Z kolei pakiet M Competition podnosi moc silnika o 25 KM oraz zmienia charakterystykę układu kierowniczego i zawieszenia. Czas przyspieszenia maleje tym samym o 0,1 sekundy.