Plany Peugeota: 308 R w produkcji, drogowy 2008 DKR i rekord Nürburgringu
Podczas gdy Renault ostrzy kły na rekord czasu przejazdu Zielonego Piekła samochodem z napędem na przód, Peugeot nie próżnuje i szykuje znacznie bardziej ambitny plan. Francuzi chcą rozszerzyć gamę modeli z oznaczeniem R oraz przygotować auto, które przejedzie Nürburgring z najlepszym czasem w historii toru.
01.05.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Peugeot na 2015 rok przygotowuje mocarną odmianę 308 R. Francuzi chcą, by zwycięzca tegorocznego plebiscytu Car of the Year poszedł w ślady 208 GTi oraz RCZ R, których sprzedaż jest dla producenta wyjątkowo zadowalająca. Gorący kompakt otrzyma prawdopodobnie turbodoładowany silnik 1,6, rozwijający 273 KM.
Kolejnym samochodem o sportowych ambicjach będzie drogowa odmiana niedawno przedstawionego dakarowego 2008 DKR. W kwestii tej maszyny Peugeot nie ujawnił żadnych szczegółów.
Spośród wszystkich sportowych planów Peugeota najbardziej sensacyjnym jest próba ataku na rekord okrążenia Nürburgringu. Osiągnięty w 1983 roku przez Stefana Bellofa czas, wynosi 6 minut 11,13 sekund. Kierowca dokonał tego w C-grupowym Porsche 956. Bronią Peugeota miałby być specjalnie przygotowany model 208 T16 Pikes Peak. O tym na jak wysokim poziomie ustawiona jest poprzeczka, może świadczyć chociażby fakt, że ekstremalna Zonda R pokonała Zielone Piekło w 6:47,50. To wynik, który nawet nie jest bliski rekordowi wyścigowego Porsche.