Pierwszy diesel od Infiniti w modelu FX30
Europejski rynek samochodowy jest regularnie podbijany przez Infiniti. Tym razem mocnym uderzeniem wchodzi na scenę silnik diesla V6 o pojemności 3,0 litra. Jest to pierwszy w dwudziestoletniej historii marki zaprojektowany silnik diesla. Koncepcja zgodna jest z filozofią Infiniti. Początkowo V6 będzie dostępny w pojazdach FX i EX, później w luksusowym sedanie linii M.
20.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Europejski rynek samochodowy jest regularnie podbijany przez Infiniti. Tym razem mocnym uderzeniem wchodzi na scenę silnik diesla V6 o pojemności 3,0 litra. Jest to pierwszy w dwudziestoletniej historii marki zaprojektowany silnik diesla. Koncepcja zgodna jest z filozofią Infiniti. Początkowo V6 będzie dostępny w pojazdach FX i EX, później w luksusowym sedanie linii M.
Nowy silnik Infiniti jest kluczem do kontynuacji rozwoju marki w Europie. Wprowadzone do obiegu ledwie rok temu samochody Infiniti zdobyły serca klientów oraz pozytywne opinie prasy motoryzacyjnej. Dostępne w pięciu wersjach samochody Infiniti sprzedały się na 15 rynkach w liczbie około 2000 sztuk. A wszystko to podczas recesji i zastoju na rynku spowodowanego kryzysem gospodarczym.
Nowy, szósty model tego auta, Infiniti M Line, zostanie wprowadzony do produkcji w ciągu bieżącego roku. Samochód ma być dostępny w opcji z silnikiem benzynowym oraz nowym dieslem V6.
Wiceprezes Infiniti w Europie, Jim Wright, powiedział:
"Sukces naszej marki pomimo kryzysu finansowego dowodzi, że auta trafiają do konkretnej grupy konsumentów. Nasza marka zyskała miano luksusowej między innymi dzięki zastosowaniu silnika VQ, który zasila większość podobnych naszym aut na świecie. Mimo to stwierdziliśmy, że wprowadzenie silnika diesla jest niezbędne. Szczególnie dlatego, że w Europie taki rodzaj silnika rządzi w sektorze modeli SUV."
V6 rozwija moc do 175 kW. Do 100 km/h samochód EX30d z nowym silnikiem rozpędza się w 7,9 sekundy. Natomiast FX30d robi to samo w 8,3 s. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów dopełnia całości.
Źródło: automotoportal.com