Odświeżona Honda CR‑Z (2013) [aktualizacja]

Na japońskiej stronie internetowej Hondy pojawiły się pierwsze zapowiedzi CR-Z z 2013 rocznika modelowego. Co można z nich wywnioskować?

Teaser Hondy CR-Z (2013)
Teaser Hondy CR-Z (2013)
Piotr Ślusarczyk

27.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na japońskiej stronie internetowej Hondy pojawiły się pierwsze zapowiedzi CR-Z z 2013 rocznika modelowego. Co można z nich wywnioskować?

Teasery zostały ułożone w sekwencję trzech zdjęć przeplatanych tekstem, którego bez znajomości języka japońskiego nie da się rozszyfrować.

Wnioskując po pierwszej fotografii, w delikatnie odświeżonej Hondzie CR-Z zagoszczą przemodelowane reflektory z diodami LED. Drugie zdjęcie ukazuje nowy wzór aluminiowych felg. Najciekawsza jest jednak fotografia z numerem trzy. Prezentuje ona przycisk "S+". Będzie to najprawdopodobniej włącznik najbardziej sportowego z trybów jazdy auta.

Teaser Hondy CR-Z (2013)
Teaser Hondy CR-Z (2013)

Nie od dziś mówi się jednak, że dynamiczna sylwetka CR-Z zasługuje na coś więcej niż 124 KM. Być może Honda zdecyduje się w końcu wprowadzić w życie marzenia fanów marki o odmianie Type R? Jeżeli takie plany istnieją, niestety nie staną się rzeczywistością w tym roku. A przynajmniej nie wskazują na to bezpośrednio prezentowane teasery.

Wszystko okaże się już 27 września. Nie wiadomo tylko czy ta data tylko przypadkowo zbiega się z pierwszym dniem prasowym targów motoryzacyjnych w Paryżu, czy odsłonięcie przypudrowanej Hondy CR-Z nastąpi właśnie w stolicy Francji.

[aktualizacja 15 września]

Odświeżona Honda CR-Z dysponować będzie większą mocą niż odmiana znana obecnie. Przyrost będzie jednak niewielki, ponieważ producent zapowiedział, że nie chce zwiększać spalania oraz emisji CO2.

[aktualizacja 27 września]

Zgodnie z domysłami odświeżona Honda CR-Z będzie mocniejsza. Zamiast 124 KM będzie teraz oddawać do dyspozycji kierowcy 137 KM. Auto przyspieszy teraz do 100 km/h w czasie równych 9 s.

Rozwiały się także wątpliwości co do tajemniczego przycisku "S+", który znajdzie się na kierownicy samochodu. Po jego naciśnięciu przy przyspieszaniu włączany będzie elektryczny pomocnik ("electric boost"). Taki maksymalnie 10-sekundowy ciąg będzie mógł być włączony tylko wtedy gdy bateria będzie naładowana w ponad 50 %.

Honda CR-Z po liftingu wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2013 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Teaser Hondy CR-Z (2013)
  • Slider item
  • Teaser Hondy CR-Z (2013)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: Honda

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)