Piaskowanie felg - czy jest to potrzebne przy renowacji?
Fachowe oczyszczenie ma kluczowe znaczenie w procesie renowacji felg. Od jego skuteczności zależy, czy felga będzie miała gładką powierzchnię i czy farba będzie właściwie do niej przylegać. Dlatego podejmując się zadania odnowienia obręczy kół, warto je wypiaskować.
10.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po kilku latach eksploatacji na felgach pojawiają się purchle, rdza, a lakier lub farba zaczynają się łuszczyć. Aby przywrócić im świetność, należy je gruntownie oczyścić i ponownie pomalować. Kluczowym elementem procesu renowacji jest piaskowanie.
Co to jest piaskowanie?
Piaskowanie to proces, w którym do złuszczenia wierzchniej warstwy materiału i wygładzania powierzchni wykorzystuje się sprężony pod bardzo dużym ciśnieniem strumień powietrza zawierający drobiny specjalnego ścierniwa (zazwyczaj jest to oczyszczony i bardzo miałki piach).
Efekt piaskowania jest podobny do szlifowania, z tą różnicą, że oczyszczona ze wszystkich zanieczyszczeń powierzchnia jest jednolicie wygładzona, także w miejscach trudno dostępnych. Precyzyjne i skuteczniejsze czyszczenie oznacza, że do takiej powłoki lepiej będzie przylegała nowa warstwa farby, niż po ręcznym bądź mechanicznym czyszczeniu papierem ściernym.
W praktyce, felgi pomalowane po piaskowaniu po prostu dłużej zachowają ładny wygląd.
Koszt renowacji felg, zazwyczaj piaskowanie i malowanie metodą proszkową, uzależniony jest od rozmiaru obręczy oraz typu farby wykończeniowej. Ceny mieszczą się w kwocie od 70 (nieduże stalowe) do 150-200 zł (duże aluminiowe) za sztukę.