Skład Peugeota na Dakar. Koniec dominacji MINI? [aktualizacja]
Kolejni informatorzy potwierdzają wcześniejsze plotki. Dobre źródła donoszą, że na pewno dakarowymi kierowcami Peugeota będą Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz.
07.03.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie, tak nie będzie wyglądał dakarowy Peugeot, ale może być podobny. Jednak kilka plotek z dobrze poinformowanych źródeł mówi już o składzie kierowców zespołu Peugeota na Dakar 2015. Jeśli to prawda, zespół MINI może szykować się na porażkę.
Jeżeli dziennik As ma rację i skład kierowców Peugeota na Dakar 2015 będzie taki jak donosi to zespół X-raid przygotowujący MINI All-4 Racing może powoli szykować się na koniec dominacji. Wydaje się, że klęska niemieckiego teamu może nadejść dość szybko i co więcej... jak najbardziej zasłużenie.
Przypomnę tylko, że X-raid prowadzony przez Svena Quandta podczas tegorocznego Dakaru "wyciął niezły numer" kibicom i zawodnikom. Walczący o zwycięstwo Nani Roma i Stéphane Peterhansel dostali od zespołu instrukcje co do ich kolejności na mecie. Nie byłoby w tym nic złego gdyby kazano im po prostu utrzymać pozycje. Niestety - a może na szczęście - stało się tak, że lider rajdu Nani Roma złapał kapcia i chcąc, nie chcąc wielokrotny zwycięzca Dakaru Stéphane Peterhansel znalazł się na prowadzeniu. Jednak Sven Qaundt nie zamierzał zmieniać swojego wcześniej wypowiedzianego zdania i Francuz musiał zaczekać przed metą na swojego byłego kolegę zespołowego. Pseudozwycięzcą został Nani Roma, a niedługo po zakończeniu rajdu Stéphane Peterhansel podziękował zespołowi za współpracę i stał się ich najgorszym snem. Teraz ten sen powoli się ziszcza.
Było mało prawdopodobne, że Stéphane Peterhansel, najlepszy samochodowy dakarowiec w stawce nie znajdzie się w czołowym zespole na następną edycję rajdu. O ile Toyota i SMG buggy były alternatywą, to tylko kwestią czasu jest ogłoszenie Francuza kierowcą zespołu Peugeot Sport. Wciąż informacja ta jest niepotwierdzona, ale dziennik As zapewnia, że to tylko kwestia 2-3 tygodni. Dziwne byłoby aby Francuz nie znalazł się we francuskim teamie, który już w debiucie ma zamiar walczyć o zwycięstwo. A świadczy o tym również plotka o kolejnych kierowcach tego zespołu. Mają nimi być Carlos Sainz i Giniel de Villiers.
Carlos Sainz po wygranej z Volkswagenem w 2010 roku i zdobyciu 3. miejsca w kolejnej edycji nie ma szczęścia do tego rajdu choć zawsze stawiany jest w roli jednego z faworytów. Nie ukończył dwóch poprzednich edycji, a w tegorocznej miał bardzo groźnie wyglądający wypadek. Jednak wciąż jest jednym z najlepszych, a jego szybkość i determinacja nie podlegają dyskusji. To samo można powiedzieć o de Villiersie.
Południowoafrykański kierowca wygrał Dakar 2009 z Volkswagenem i był częstym bywalcem podium w tej imprezie i od czasu rozstania z Volkswagenem liderem zespołu Toyoty prowadzonej przez Overdrive. W tegorocznej edycji zajął 4. miejsce - najlepsze z kierowców innego niż X-raid zespołu.
Sponsorem zespołu ma być Red Bull, a samochodem tylnonapędowe buggy na bazie samochodu produkcyjnego. Na razie nie wiadomo nic na temat auta. Zdjęcia, które przedstawiamy to tylko wizualizacja nieznanego artysty.
Jeśli faktycznie taki będzie skład Peugeota na Dakar 2014 to trudno sobie wyobrazić kontynuację dominacji MINI. W zapowiedzi przyszłorocznego Dakaru to Peugeot będzie wymieniany jako ten, który ma najsilniejszy skład.
[aktualizacja 11 marca]
Dobrze poinformowane źródła mające kontakt z Carlosem Sainzem donoszą, że hiszpański mistrz świata WRC i zwycięzca Dakaru podpisał 3-letni kontrakt z zespołem Peugeot Sport przygotowującym buggy na Rajd Dakar 2015. Kontrakt ma objąć starty w latach 2015-2017. Według tych samych źródeł Stéphane Peterhansel również podpisał kontrakt, którego szczegółów nie znamy. Peugeot walczy o zdobycie Giniela de Villiersa.
Zatrudnienie Sainza ma przynieść ekipie podwójną korzyść. Hiszpan znany jest nie tylko ze swoich umiejętności prowadzenia samochodu rajdowego, ale także znakomitej pracy z inżynierami nad dopracowywaniem konstrukcji. Włodarze zespołu Volkswagen Motorsport bez chwili namysłu przyznają, że VW Polo R WRC jest tak znakomitym samochodem głównie za sprawą pracy Carlosa.